ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK VEZETÉKES MŰSORELOSZTÁSI SZOLGÁLTATÁSRA
A MatávkábelTV Kft. székhely: 1089 Budapest, Baross u. 133., cégjegyzékszám: 01-09-674638, határozatlan időre alakult korlátolt felelősségű társaság.
A szolgáltató
telephelyei és fióktelepei felsorolása jelen Általános Szerződési Feltételek
(továbbiakban ÁSZF) 3. sz. Mellékletét képezik.
Az ÁSZF az
Elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény és az elektronikus
hírközlési előfizetői szerződésekre és azok megkötésére vonatkozó részletes
szabályokról szóló 16/2003. (XII.27). IHM rendelet alapján 2004. április 1-től
határozatlan ideig hatályos.
A szolgáltató
által működtetett ügyfélszolgálati irodák címét, elérhetőségét, nyitvatartási
idejét jelen ÁSZF 3. sz. melléklet és a kiegészítések tartalmazzák.
Telefonszám:
Budai és Pesti Régió: 06-80-335577, 06-1-447-4447
Déli Régió,
Szeged: 06-80-820027
Déli Régió, Békéscsaba:
06-66-528380
Nyitvatartási
idő: hétfő: 08.00-18.00, kedd-péntek: 08.00-17.00, az ettől eltérő nyitvatartási
időket az ÁSZF 3. sz. melléklet és a kiegészítések tartalmazzák.
Internetes
honlap címe: www.matavkabel.hu
A vezetékes műsorelosztás a műsorszolgáltatók által előállított jelek egyidejű, változatlan továbbítása vezetékes (kábeles) hálózaton a műsorszolgáltató telephelyétől elkülönült szervezet közbeiktatásával az arra jogosult felhasználó vevőkészülékéhez.
A szolgáltatáscsomagok leírását, valamint díjait a szolgáltató ügyfélszolgálatán elérhetővé teszi, változásáról az előfizetőket 30 nappal a változás hatályba lépése előtt értesíti.
A
szolgáltató egyes működési területeinek csatornakiosztását és díjait az ÁSZF 6.
és 7. melléklete és a kiegészítések tartalmazzák.
Előfizető
alatt azon természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiség nélküli
gazdasági társaság vagy más szervezet értendő aki vagy amely a nyilvánosan
elérhető elektronikus hírközlési szolgáltatás nyújtójával (a továbbiakban
szolgáltató) ilyen szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéses
viszonyban áll.
Egyéni
előfizető vagy fogyasztó alatt azon természetes személy előfizető értendő, aki
szakmáján, üzleti tevékenységén vagy hivatásán kívül eső célból nyilvánosan
elérhető elektronikus hírközlési szolgáltatást használ vagy igényel.
Közületi
(üzleti) előfizető: az a nem természetes személy, aki az előfizetési szerződés
megkötésekor úgy nyilatkozott, hogy gazdasági vagy szakmai tevékenységi körén
belül veszi igénybe az előfizetői szolgáltatást.
Előfizetői szerződés: A nyilvánosan elérhető elektronikus
hírközlési szolgáltatás nyújtásáról a szolgáltató, az előfizető, illetve
igénylő (a továbbiakban együtt: felek) előfizetői szerződést kötnek, amely a
jelen általános szerződési feltételekből és az egyedi előfizetői szerződésből
áll.
4.1 Az
előfizetői szerződéskötés formai és eljárási szabályai
Az
igénylő személyesen, írásban (fax, levél, e-mail) vagy telefonon jelezheti a
szolgáltatás igénybevételére vonatkozó szándékát.
Az igénybejelentés
tartalmi elemei:
Az igénybejelentésnek tartalmaznia kell az igény teljesítéséhez és az előfizetői szerződés megkötéséhez szükséges elengedhetetlen adatokat. Amennyiben az igénybejelentés a szükséges adatokat nem tartalmazza, a szolgáltató az igénybejelentés megérkezését követő 15 napon belül határidő megadásával írásban vagy szóban felhívja/felkéri az igénybejelentőt az igénybejelentés megfelelő kiegészítésére. Ebben az esetben az igénybejelentés időpontja a hiánytalan igénybejelentés szolgáltatóhoz való beérkezése.
Az igénybejelentés kötelező tartalmi elemei:
a)
a)
Előfizető neve, lakóhelye
(állandó lakcíme), tartózkodási helye (értesítési/számlázási címe), illetve
székhelye, telefonszáma
b)
b)
Természetes személy előfizető
esetén: az előfizető leánykori neve, anyja neve, születési helye és ideje,
személyi igazolvány száma. Korlátozottan cselekvőképes személy esetén a
törvényes képviselő fenti adatai is szükségesek.
c)
c)
Nem természetes személy
előfizető esetén: az előfizető neve, címe, cégjegyzékszáma, vagy más
nyilvántartási száma, adószáma, bankszámlaszáma.
d)
d)
A létesítés címe, vételi
hely típusa
e) e) az előfizetői hozzáférési pont létesítésének helye és darabszáma (az igénylő az előfizetői hozzáférési pont létesítését olyan ingatlanba vagy ingatlanrészbe kérheti, amelyet jogszerűen használ, és ahol a szerződésből fakadó kötelezettségeinek - az ellenőrzés, hibaelhárítás biztosítása - eleget tud tenni),
f)
f)
Az igényelt fizetési mód és
gyakoriság és szolgáltatás szint (programcsomag) megjelölése;
g)
g)
A szerződés tartama;
h)
h)
Az előfizető nyilatkozata
adatainak kezeléséről
i)
i)
Az előfizető hozzájárulása a Szolgáltató
által jogszabály alapján kezelt kötelező adatállományon túli adatainak
kezeléséhez, illetve az adatállományban szereplő adatainak a vonatkozó
jogszabályban meghatározott céloktól eltérő felhasználásához;
j)
j)
az előfizetői hozzáférési pont létesítésének
helye és darabszáma (az igénylő az előfizetői hozzáférési pont létesítését
olyan ingatlanba vagy ingatlanrészbe kérheti, amelyet jogszerűen használ, és
ahol a szerződésből fakadó kötelezettségeinek - az ellenőrzés, hibaelhárítás
biztosítása - eleget tud tenni),
k)
k)
az igénybejelentés helye, időpontja
l)
l)
nyilatkozat az ingatlan használatának
jellegéről (tulajdonos, használó)
m)
m) tulajdonosi hozzájárulás (ha az igénylő nem
tulajdonosa az ingatlannak és ezt a szolgáltató tudomására hozza)
n)
n)
az igényben érintett ingatlanon van-e
kiépített saját lakáshálózat
o)
o)
előfizető különleges igényei a
létesítéssel kapcsolatban.
A szolgáltató a hiánytalan igénybejelentést a bejelentés napjával (a szolgáltató telephelyére történő megérkezés napja) nyilvántartásba veszi.
Ha
az igénybejelentés az előfizetői szerződés megkötésével egyidejűleg történik,
akkor az igénybejelentési eljárás mellőzhető.
A
szolgáltató az igény nyilvántartásba vételétől számított 30 napon belül
nyilatkozik a szolgáltatás biztosításának lehetőségéről:
·
·
Amennyiben a szolgáltatás teljesíthető,
a szolgáltató az előfizetői szerződés eljuttatásával felajánlja az előfizetői
szerződés megkötését.
·
·
Amennyiben a szolgáltató úgy ítéli meg,
egyes területeken előszerződés megkötését indítványozhatja az előszerződés
megkötésére vonatkozó szabályok szerint.
· · Amennyiben a szolgáltatás az igény nyilvántartásba vételétől számított 60 napon belül a szolgáltatónál fennálló okból nem teljesíthető, a szolgáltató erről írásbeli értesítést küld az igénylőnek.
Az
előfizetői szerződés megkötése/létrejötte: A szolgáltató és az előfizető (a továbbiakban
együtt: felek) az előfizetői szerződést szóban, írásban vagy ráutaló
magatartással - így különösen az előfizetői szolgáltatásra irányuló igény
bejelentésével - köthetik meg.
Szóban
megkötött előfizetői szerződés esetén az előfizetői szerződés létrejötte a
szerelési munkalap, vagy az igénybejelentési lap, mint teljesítési igazolás
aláírásával bizonyítható.
Nem
tekinthető ráutaló magatartásnak a szolgáltatás jogosulatlan igénybevétele.
Az
előfizetői szerződés megkötését követően az abból fakadó jogok és
kötelezettségek hatályosulása: Az előfizetői szerződésből fakadó jogok és
kötelezettségek teljesítése akkor hatályosul, amikor a szolgáltató a szerződés
általa aláírt példányának megküldésével/átadásával igazolja a szolgáltatói
jogviszony létrejöttét („visszaigazolás”).
A
szerződésből fakadó jogokat és kötelezettségeket az előfizetői szerződés
hatályosulását követően kell teljesíteni, amelynek napja a visszaigazolás
előfizető részére történő rendelkezésre bocsátásának/a szolgáltató általi
megküldésének a napja.
A
szóban illetve ráutaló magatartással létrejött szerződés esetén az igénylő
köteles bizonyíthatóan megadni mindazokat az adatokat, amelyeket az írásban
megkötött egyedi előfizetői szerződések megkötése esetére kötelezően előírnak.
Az egyedi Előfizetői Szerződés kötelező tartalmi elemei:
a) a) Szolgáltató neve, címe, az
ügyfélszolgálat és hibabejelentő szolgálat elérhetősége és nyitvatartási
rendje, illetve internetes honlapjának címe;
b) b) az előfizető neve, lakóhelye, tartózkodási
helye, illetve székhelye;
c) c) természetes
személy előfizető esetén az előfizető (leánykori) neve, anyja neve, születési
helye és ideje;
d) d) nem természetes személy előfizető
esetén az előfizető cégjegyzékszáma vagy más nyilvántartási száma, valamint az
előfizető bankszámlaszáma;
e) e) az előfizető hozzájárulása a
Szolgáltató által jogszabály alapján kezelt kötelező adatállományon túli
adatainak kezeléséhez, illetve az adatállományban szereplő adatainak az e
törvényben meghatározott céloktól eltérő felhasználásához;
f)
f)
a
szerződés tartama;
g) g) a szolgáltatás megkezdésének,
illetve a csatlakozás kiépítésének a határideje;
h) h) a szolgáltatásra irányadó díjak
és egyéb kapcsolódó díjak, költségek mértéke, a díjak megfizetésének ideje,
módja;
i)
i)
a
szerződés megszüntetésének feltételei, valamint utalás arra, hogy az általános
szerződési feltételek mely pontjai tartalmazzák a szerződés szüneteltetésének
és a szolgáltatás korlátozásának feltételeit;
j)
j)
utalás
arra, hogy az általános szerződési feltételek mely pontjai tartalmazzák a
szerződésszegés jogkövetkezményei, így különösen a szolgáltatás minőségére,
szüneteltetésére vonatkozó rendelkezések megszegése esetén az előfizetőt
megillető jogokat, a díjvisszatérítés rendjét, az előfizetőt megillető kötbér
mértékét;
k) k) a
hibabejelentések megtételének, számlapanaszok bejelentésének lehetséges módjai,
utalás arra, hogy az általános szerződési feltételek mely pontjai tartalmazzák
a hibabejelentések és számlapanaszok elintézési rendjét, a karbantartási
szolgáltatások biztosítására vonatkozó információkat;
l)
l)
a
szerződésmódosítás feltételei, az előfizető jogai szerződésmódosítás esetére;
m) m) tájékoztatás arról, hogy jogvita
esetére az előfizető jogosult a vitát hatóság elé terjeszteni, továbbá utalás
arra, hogy az általános szerződési feltételek mely pontjai tartalmazzák a
hatáskörrel rendelkező hatóságok pontos megnevezését, továbbá elérhetőségük
megjelölését;
n) n) az előfizetői végberendezés
felszerelésének helye, a szolgáltató felelősségi határát jelentő előfizetői
hozzáférési pont helye. Az előfizetői hozzáférési pont meghatározása
tekintetében az előfizetők által szokásosan megjelölt pont az irányadó, amely
csak az előfizető kifejezett kérésére létesíthető az előfizető helyiségén
kívül;
o) o) az általános szerződési
feltételek elérhetősége, valamint az előfizető azon nyilatkozata, amely szerint
az e szerződésben foglaltakat megismerte és elfogadja.
A szolgáltató köteles a
szerződés létrejöttével egyidejűleg az egyedi előfizetői szerződés 1 példányát,
az általános szerződési feltételek kivonatát, valamint - az előfizető kérése
esetén - az általános szerződési feltételek egy példányát az előfizető
rendelkezésére bocsátani.
Előszerződés
megkötése
A szolgáltató előfizetői előszerződést köthet. Az
előszerződés megkötésekor az előfizető a szolgáltató számlája alapján belépési
díjelőleget fizet. A díjelőleg mértéke a belépési díj minimum 50 %-a, amelynek
befizetése a létesítés feltétele. Amennyiben az előfizető a díjelőleget a
számlán feltüntetett határidőt követő 8 napon belül sem fizeti be,
előszerződése megszűnik.
Amennyiben az előfizető
az előszerződés megkötését követően a szerződést neki felróható okból nem köti
meg, úgy az előfizető köteles a szolgáltató költségeit, legfeljebb a befizetett
díjelőleg erejéig megtéríteni. Amennyiben a szolgáltató a szerződést neki
felróható okból nem köti meg, a befizetett díjelőleget visszafizeti az
előfizetőnek.
A szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy egyedi döntés alapján az alábbi esetekben megtagadhassa új előfizetői szerződés megkötését,
a) a) ha az előfizetőnek távközlési
szolgáltatás igénybevételéből eredő díjtartozása van, vagy
b) b) a korábbi előfizetői szerződés megszűnését
az előfizető érdekkörében felmerülő okból eredő, 1 éven belüli felmondás
okozta, vagy
c) c) jelen
igénylőnek a Ptk. 685. § szerinti közeli hozzátartozója vagy vele közös
háztartásban élő személy korábbi előfizetői szerződése megszűnését ugyanazon
vételi hely vonatkozásában az előfizető érdekkörében felmerülő okból eredő 1
éven belüli felmondás okozta.
Az
„előfizető érdekkörében felmerülő okok” meghatározása jelen ÁSZF 11.4.2.
pontjában található.
Ha
az előfizető tartozását csak jelentős késedelemmel egyenlítette ki, és a
szerződést a szolgáltató a díjfizetési kötelezettség megszegése miatt szüntette
meg, úgy a szolgáltató jogosult arra, hogy az újabb szerződéskötést az
előfizető korábban fennálló tartozásának, illetve annak legfeljebb kétszeres
összegének megfelelő előleg megfizetéséhez kösse, vagy határozott idejű
szerződést kössön.
A
szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy az igénylő fizetőképességét más
távközlési szolgáltatóknál ellenőrizze.
4.2. A szolgáltatás igénybevételének műszaki feltételei,
földrajzi, időbeli és esetleges egyéb korlátai
A szolgáltatás kizárólag a szolgáltatónak a hírközlési hatóság nyilvántartása szerinti használatba vételi vagy fennmaradási engedéllyel rendelkező hálózatán érhető el, a szolgáltatási terület meghatározása jelen ÁSZF 4. sz. Mellékletében található. A szolgáltatás a szerződés hatályosulása, az előfizetői hozzáférési pont létesítése, illetve a programcsomag bekapcsolása után az előfizető és a szolgáltató között megkötött előfizetői szerződés alapján azonnal igénybe vehető.
A szolgáltató a vevőkészülék alkalmassága tekintetében nem tartozik felelősséggel, azt nem köteles vizsgálni.
Soros
hálózat esetén az előfizető (a szolgáltatás igénybevételére a szolgáltatóval
szerződést kötő, illetve szerződést kötni kívánó természetes vagy jogi személy,
illetve jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság) a szolgáltató
által biztosított programkiosztást veheti igénybe, csillagpontos
kábeltelevíziós hálózat esetén az előfizető (ún. „egyéni” és „közületi”)
programcsomagok közül választhat illetve külön előfizethet un. Prémium
csatornákra – minimum a II. programcsomag előfizetése mellett.
Az ún. „közületi” programcsomagra a szolgáltató azon előfizetőkkel köt szerződést, akik úgy nyilatkoznak, hogy gazdasági vagy szakmai tevékenységük során veszik igénybe az előfizetői szolgáltatást.
Az ún. „rádió csomag” – a 7. mellékletben és a kiegészítésekben szereplő területeken – bármely programcsomaghoz igénybe vehető.
Az előfizető a szerződésének keretein belül jelen ÁSZF 8.6.. pontja szerint szabadon választhat programcsomagot. A szolgáltató a programcsomagokban elosztott programokat az előfizető előzetes értesítése mellett megváltoztathatja, és új programcsomagokat alakíthat ki.
A szolgáltatott csatornákat és a programcsomagok leírását a 7. sz. Melléklet tartalmazza.
Az előfizető
nem jogosult arra, hogy az előfizetői szerződés megkötésével az őt megillető jogokat
harmadik személyre átruházza. Az előfizető teljes körű felelősséggel tartozik
minden olyan szolgáltatás használatáért, amelynek során a hozzáférés az
ingatlanán kiépített előfizetői hozzáférési ponton keresztül történik.
5. AZ ELŐFIZETŐI HOZZÁFÉRÉSI PONT LÉTESÍTÉSÉRE ÉS A
SZOLGÁLTATÁS IGÉNYBEVÉTELÉT BIZTOSÍTÓ ÜZEMBE HELYEZÉSRE VÁLLALT IDŐ (CÉLÉRTÉK),
RENDELKEZÉSRE ÁLLÁS
5.1. Előfizetői hozzáférési pont
Előfizetői hozzáférési pont: azon hálózati végpont, amelyen keresztül az előfizető egy elektronikus hírközlő végberendezés fizikai és logikai csatlakoztatása révén hálózati funkciókat és a hálózaton nyújtott szolgáltatásokat vehet igénybe.
A szolgáltató további előfizetői hozzáférési pontot az előfizető igénybejelentése alapján külön díjfizetés ellenében (kiegészítő létesítési díj) épít ki. Ezen díj az „irányadó egységtételek listája” alapján kerül megállapításra.
5.2. Előfizetői hozzáférési pont létesítésének
határideje
A szerződés tárgyát képező szolgáltatás igénybevételét – a felek ellenkező értelmű megállapodásának hiányában – a szolgáltató az általa kibocsátott belépési díj számla befizetése, valamint az előfizetői szerződés hatályosulását követő 30 napon belül teszi lehetővé. Nem minősül a szolgáltató késedelmes teljesítésének, ha a felek ettől eltérő időpontban állapodnak meg, illetve ha az előfizető a szolgáltatóval előzetesen egyeztetett időpontban a helyszíni szerelés feltételeit nem biztosítja, vagy a belépési díjat határidőre nem fizeti be.
5.3 Az előfizetői hozzáférési pont
5.3.1. Az
előfizetői hozzáférési pont kialakításának esetei
A szolgáltató az ingatlanon belüli előfizetői hozzáférési pont kiépítésével kapcsolatban az előfizetővel állapodik meg.
A belépési díj egy hozzáférési pont biztosítását tartalmazza olyan módon, hogy a kábeleket az előfizető által biztosított befogadó létesítményben elhelyezi, vagy ennek hiányában a falon kívül rögzítve vezeték csatorna nélkül vezeti. A belépési díj mértéke az ÁSZF 5. számú Mellékletében található.
A házerősítő áramellátását az előfizető köteles biztosítani.
A szolgáltató az előfizetői hozzáférési pont létesítésével kapcsolatos, speciális előfizetői igény esetén kiegészítő létesítési díjat számíthat fel. A kiegészítő díj mértékét a szolgáltató a létesítés előtt egyezteti az előfizetővel. A kiegészítő létesítési díj mértékének meghatározásához használatos egységtétel táblázat az ügyfélszolgálati irodákban tekinthető meg. A létesítés 5.3.2.pontban rögzített különleges eseteiben felek a jelen ÁSZF 2 sz. Mellékletét képező Megállapodásban rögzítik a beruházás részletes feltételeit, amely az egyedi előfizetői szerződés része. Amennyiben a kiegészítő létesítési díj összege előre nem kalkulálható, a szolgáltató a bekötési munkalapon, Megállapodásban vagy egyedi megállapodásban jelzi a kiegészítő díj összegét, amely általánosan használt egység-tételeiből kalkulált. Az előfizető a Megállapodás, egyedi megállapodás, illetve a munkalap aláírásával fogadja el a díj összegét. Előfizetőnek módjában áll csak a hozzáférési pont kiépítését kérni. Ilyen esetekben a szolgáltató jelen ÁSZF 2. sz. Mellékletét képező Megállapodásban rögzített kiegészítő létesítési díjat számít fel. Ezen előfizető a kábeltelevíziós hálózat rendelkezésre állásának biztosításáért havi díj fizetésére köteles.
5.3.2.
Különleges esetnek minősülnek többek között, de nem kizárólagosan az alábbiak:
·
· Amennyiben az előfizető az előfizetői leágazóról (TAP) léges
leágazással köthető be, de az előfizető földalatti létesítést igényel,
·
· Ha az előfizető hozzáférési pontja a leágazási ponttól több
mint 40 m távolságra van,
·
· Ha több előfizetői hozzáférési pont kiépítését kéri,
·
· Erősítő felszerelését kéri,
·
· A szolgáltatónál alkalmazott technológiájától eltérő
megoldást igényel az előfizető,
·
· Ha az előfizető ingatlanán a kábel vezetését nem az
optimális, legrövidebb úton kéri, illetve
·
· Esztétikai elvárások miatt többletkiépítési igényt támaszt
az előfizető.
Az előfizető a hozzáférési pont kialakítására vonatkozó egyéb speciális igényei esetén fizetendő díjakat az 5. sz. Melléklet tartalmazza, illetve a szolgáltató ügyfélkapcsolati helyen elérhetők.
Ha az előfizető nem engedélyezi a szolgáltató számára a lakáshálózat, illetve a házhálózat kialakítását, a szolgáltató megtagadhatja az előfizetői szerződés megkötését. A szolgáltató meglévő hálózat esetén, annak felülvizsgálatát követően dönt arról, hogy megköti-e az előfizetői szerződést. A felülvizsgálati eljárást a szolgáltató egyezteti az előfizetővel. A felülvizsgálat elvégzéséért az előfizető az 5. sz. Melléklet szerinti kiegészítő létesítési díj fizetésére kötelezett.
Az
előfizető térítésmentesen hozzájárul a hálózat vezetékeinek (kábeleinek),
berendezéseinek és szerelvényeinek elhelyezéséhez, továbbvezetéséhez a saját,
illetőleg a tulajdoni hányadának arányában közös tulajdonban álló ingatlanban,
valamint lehetőségei szerint gondoskodik azok vagyonvédelméről.
Az előfizető,
illetve az ingatlan tulajdonosa a kiépített kábelrendszeren nem szerez
tulajdonjogot, az a szolgáltató tulajdonát képezi. . Az előfizető kiegészítő
létesítési díj megfizetése esetén sem válik tulajdonosává a hálózatnak, illetve
az érintett hálózati szakasznak, eszközöknek.
Amennyiben a szolgáltatás teljesítésének elkerülhetetlen feltétele, hogy a rendszerhez csatlakozó és nem csatlakozó ingatlanok tulajdonosai a vezetékek (kábelek) és szerelvények átvezetéséhez, illetve telepítéséhez hozzájáruljanak, a hálózat létesítésére használati jogot engedjenek, hozzájárulás hiányában, illetve a szolgáltató tulajdonos általi akadályozása esetén a szolgáltató nem tartozik felelőséggel a jelen ÁSZF szerinti szolgáltatás nyújtásért, és kötelezettségek teljesítésért, mentesül az esetleges jogkövetkezmények alól.
Rendelkezésre
állás:
A szolgáltató
biztosítja az előfizetők részére a szolgáltatás évi átlagos 90%-os
rendelkezésre állását a szerződés teljes tartama alatt. A rendelkezésre állás
számítási módja:
összes hibásan teljesített órák száma*
1 -
8760 x előfizetők száma
*Számítási módja: A szolgáltató
statisztikája alapján történik. Az adott évben a szolgáltatóhoz érkező
hibabejelentések (a szolgáltató érdekkörében bekövetkező hibák esetén) időpontjai
és a hibaelhárítások között eltelt összes idő egyenlő az összes hibásan
teljesített órák számával.
A rendelkezésre állás számításánál nem kell figyelembe venni,
ha hibabejelentés
·
· előfizető érdekkörében keletkező ok miatt történt
·
· vis maior miatt
történt (jelen ÁSZF 12.7. pontja szerint)
·
· a szolgáltató érdekkörén kívül eső egyéb ok miatt
(különösen: időjárási viszonyok, baleset, tűzeset, súlyos
energia ellátási zavar, rongálás, lopás) történt,
illetve
·
· a szünetelés idejét, ha az előfizető kérése alapján történt,
·
· az előre bejelentett karbantartás miatti szünetelést,
·
· az előfizetői szerződésszegése miatti szolgáltatás
korlátozásának idejét,
A
rendelkezésre állás számításakor az adott előfizető esetében a hibásan
teljesített időt súlyozni kell a jelkimaradás, illetve minőségromlás által
érintett csatorna számmal. Az előfizető számára elérhető (előfizetett) teljes
csatorna szám súlyértéke 1. A súlyozásban a szolgáltató nem különbözteti meg az
egyes csatornákat.
Minőségi
követelmények:
A szolgáltató szavatolja, hogy az általa nyújtott szolgáltatás
megfelel az MSZ-11458/2-87, MSZ-EN50083-7, az MSZ-EN50083-7A1 és az
MSZ-EN500083-8 számú hatályos magyar szabványokban foglalt minőségi
előírásoknak.
A minőségi célértékek teljesülésének mérési módszere a fenti
szabványokban leírtak alapján történik
A
szolgáltató az előfizetői szerződés megkötésekor megkülönbözteti az egyéni
(természetes személy) és az üzleti (közületi) előfizetőt.
Az előfizetői szerződés megkötésekor a természetes személy
előfizető köteles nyilatkozni arról, hogy a szolgáltatást egyéni előfizetőként
vagy nem egyéni előfizetőként kívánja igénybe venni. Az előfizető ezen nyilatkozatát az előfizetői szerződés hatálya alatt az
ügyfélszolgálat igénybevételével bármikor visszavonhatja vagy módosíthatja.
7.1.
7.1. Az
előfizetői szerződés megkötéséhez az alábbi adatok szükségesek
a)
a)
Előfizető neve, lakóhelye
(állandó lakcíme), tartózkodási helye (értesítési/számlázási címe), illetve
székhelye, telefonszáma
b)
b)
Természetes személy
előfizető esetén: az előfizető leánykori neve, anyja neve, születési helye és
ideje, személyi igazolvány száma. Korlátozottan cselekvőképes személy esetén a
törvényes képviselő fenti adatai is szükségesek.
c)
c)
Nem természetes személy
előfizető esetén: az előfizető neve, címe, cégjegyzékszáma, vagy más
nyilvántartási száma, adóigazgatási azonosító száma, közösségi adószáma
(amennyiben rendelkezik vele), bankszámlaszáma.
d)
d)
A létesítés címe, vételi
hely típusa.
e)
e)
Az igényelt fizetési mód és
gyakoriság és szolgáltatás szint (programcsomag)megjelölése.
f)
f) A szerződés tartama;
g)
g)
Az előfizető nyilatkozata
adatainak kezeléséről
h)
h) Az előfizető hozzájárulása a Szolgáltató által jogszabály alapján kezelt
kötelező adatállományon túli adatainak kezeléséhez, illetve az adatállományban
szereplő adatainak az e törvényben meghatározott céloktól eltérő
felhasználásához;
A szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a megadott
adatok valódiságát ellenőrizze. Amennyiben az előfizetői szerződés megkötéséhez
szükséges adatokat az előfizető nem vagy hamisan adja meg, továbbá ha az egyéni
előfizetői minőségre vonatkozó nyilatkozatát nem adja meg, úgy a szolgáltató
elállhat a szerződéskötéstől. az előfizetői szerződést érvénytelennek tekinti.
7.2.
Az előfizetői jogviszony létrejötte, a legrövidebb szerződési időszak
Az előfizetői szerződés megkötésekor a 4. pont szerint kell
eljárni. Az előfizetői szerződés határozatlan vagy határozott időre jön létre.
Abban az esetben, ha az igénybejelentő az ingatlan
használatára nem tulajdonosi jogviszony alapján jogosult, a szolgáltató
fenntartja a jogot, hogy kizárólag határozott idejű jogviszonyt létesítsen.
A Szolgáltató jogosult határozott idejű előfizetési
szerződés esetén, az egyedi előfizetői szerződés megkötésekor a szerződésben
meghatározott időtartamra fizetendő díjat egy összegben előre elkérni az
előfizetőtől, azzal, hogy a szolgáltató ebben az esetben is biztosítani köteles
az ÁSZF 17.3. pontjában, a féléves (vagy éves) gyakoriságú díjfizetés esetén
adható fizetési kedvezményt.
Legrövidebb szerződési időszak határozott idejű szerződés esetén: természetes személy előfizetők esetén 6 hónap, egyéb előfizetők esetén egyedi megállapodás szabályozza. Ettől a rendelkezéstől a szolgáltató az előfizetők igényei kielégítése érdekében eltérhet.
8.1 A szerződés általában a felek egyező akaratával módosítható. A szerződés módosítására a szerződéskötésre vonatkozó általános szabályokat kell alkalmazni azzal, hogy a szolgáltató az előfizető módosítási kérelmét 30 napon belül teljesíti, kivétel az átírás. Ettől a szolgáltató és az előfizető egyező akarata esetén el lehet térni.
Az előfizető szerződésmódosítási szándékát jelezheti telefonon is. A szolgáltató ebben az esetben a bejelentéssel egy időben postázza a módosításhoz szükséges kétpéldányos nyomtatványt. A nyomtatvány egyik, aláírt példányát az előfizető köteles visszaküldeni a szerződés módosítás érdekében.
8.2. Az ÁSZF módosítása
A
szolgáltató jogosult az ÁSZF-et módosítani. Ekkor a szolgáltató köteles az
általános szerződési feltételek megváltozásáról a módosítás hatályba lépését
megelőzően a 19.2. pontja szerint az előfizetőt értesíteni, kivéve, ha az ÁSZF módosítása új szolgáltatás
bevezetése miatt válik szükségessé, és
a módosítás a már nyújtott szolgáltatásokra vonatkozó általános szerződéses
feltételeket nem érinti, vagy ha a módosítással kizárólag az előfizető számára
kedvező változásokat tartalmaz.
8.2.1.. Egyoldalú szerződés módosítás
A
szolgáltató az előfizetői szerződést csak az alábbi esetekben jogosult
egyoldalúan módosítani:
a) a)
az egyedi előfizetői szerződésben vagy általános szerződési
feltételekben foglalt feltételek bekövetkezése esetén azzal, hogy - amennyiben
jogszabály vagy elektronikus hírközlésre vonatkozó szabály másként nem
rendelkezik - a módosítás nem eredményezheti a szerződés feltételeinek lényeges
módosítását;
b) b)
jogszabályváltozás vagy hatósági döntés indokolja; vagy
c) c)
a körülményekben bekövetkezett lényeges változás indokolja, így például, ha az előfizetői
szerződésben vállaltakhoz képest a szolgáltatás igénybevételének körülményei
műszaki okból megváltoznak, ideértve a műszaki indokoltságú
csatornaváltoztatást, valamint, ha az egyes programcsomagok tartalma a
szolgáltató érdekkörén kívüli okból megváltozik, tekintettel a
programszolgáltatókkal kötött megállapodásokra
d) d)
A szolgáltató jogosult negyedévente egy alkalommal az ÁSZF-et
egyoldalúan módosítani ha a szolgáltatás minőségi javítása érdekében a
beérkezett ügyféligények alapján ez szükséges, azzal, hogy a módosítás nem
eredményezheti a szerződés feltételeinek lényeges módosítását.)
e) e) ha az előfizetői szerződésben vállaltakhoz képest a
szolgáltatás igénybevételi feltételei műszaki okból megváltoznak (pl.
fejállomás cseréje, a hálózat jellégének megváltozása)
Ha
a szolgáltató az általános szerződési feltételekben meghatározott esetekben
jogosult az általános szerződési feltételeket egyoldalúan módosítani, köteles a
módosításról a hatálybalépését megelőzően legalább 30 nappal az előfizetőket az
ÁszF-ben foglaltak szerint értesíteni, az előfizetőket megillető felmondás
feltételeiről szóló tájékoztatással együtt. Ebben az esetben az előfizető
jogosult a módosítás tárgyában megküldött értesítést követő 8 napon belül a
szerződés azonnali hatályú felmondására.
Amennyiben
jogszabály, vagy elektronikus hírközlésre vonatkozó szabály másképp nem rendelkezik,
a módosítás nem eredményezheti a szerződés lényeges módosítását.
Ha
a Szolgáltató a fentiekben meghatározott esetekben az Előfizetőt a módosítás
hatálybalépését megelőzően legalább 30 (harminc) nappal köteles értesíteni, az
értesítésnek az alábbi tartalommal kell rendelkeznie:
a)
pontos utalás az ÁSZF módosított rendelkezéseire
b)
a módosítások lényegének rövid leírása
c)
a módosítások hatálybalépésének időpontja
d)
a módosított és közzétett ÁSZF elérhetősége
e)
a módosítás indokolása
f)
az előfizetőt az egyoldalú módosításra tekintettel megillető jogosítványok
A
Szolgáltató nem köteles a 30 napos értesítési határidő betartására olyan
esetekben, amikor az ÁSZF módosítása új szolgáltatás bevezetése miatt válik
szükségessé, és a módosítás a már nyújtott szolgáltatások feltételeit nem
érinti, vagy ha a módosítással kizárólag valamely előfizetői számára kedvező
változásokat tartalmaz.
8.2.2. Kétoldalú szerződés módosítás - lényeges módosítások esetében
Lényeges módosításnak minősül különösen a Szolgáltatás
igénybevételének feltételeire (4. Fejezet), vagy minőségi célértékeire (6.
Fejezet) vonatkozó változtatás.
Minden más esetben a Szolgáltató jogosult kétoldalú módosítást kezdeményezni,
ebben az esetben az előfizetői nyilatkozattétel elmulasztása - mint ráutaló
magatartás - a külön jogszabályban meghatározott esetek kivételével
elfogadásnak minősül. Vita esetén a szolgáltatót terheli annak bizonyítása,
hogy a módosításról az előfizetőt a törvényben előírt módon és időpontban
értesítette.
Amennyiben
a módosítás az előfizető számára hátrányos rendelkezéseket tartalmaz, az
előfizető az értesítéstől számított 15 napon belül további jogkövetkezmények nélkül
jogosult felmondani az előfizetői szerződést. Nem mondhatja fel az előfizető az
előfizetői szerződést ilyen esetben azonban akkor, ha kötelezettséget vállalt
arra, hogy a szolgáltatást meghatározott időtartam alatt igénybe veszi és az
előfizetői szerződést az ebből eredő kedvezmények figyelembevételével kötötte
meg, és a módosítás a kapott kedvezményeket nem érinti. Amennyiben a módosítás
a kapott kedvezményeket érinti, és az előfizető felmondja az előfizetői
szerződést, a szolgáltató az előfizetőtől nem követelheti a szerződés
felmondását követő időszakra eső kedvezmény összegét.
A
nyilatkozattétel elmulasztása - mint ráutaló magatartás - a külön jogszabályban
meghatározott esetek kivételével elfogadásnak minősül, ha a felek erről az
egyedi előfizetői szerződésben előzetesen megállapodtak. Vita esetén a
szolgáltatót terheli annak bizonyítása, hogy a módosításról az előfizetőt a
törvényben előírt módon és időpontban értesítette.
Nem minősül szerződésmódosításnak, ha a szolgáltató a
kiesett műsorcsatornát más műsorral pótolja a programszolgáltatónak felróható okból, vagy egyéb a szolgáltató érdekkörén kívüli okból.
8.2.2.1. Díjmódosítás
A
szolgáltatás előfizetési díjért vehető igénybe, a díjazás szabadáras.
A szabadáras
kábeltelevíziós szolgáltatások díját a szolgáltató költség és megtérülés
elemzéssel az igénybevett programcsomag csatornáitól függően határozza meg.
Az
előfizetési díjak minden év január 1. napjától a Központi Statisztikai Hivatal
által megállapított előző évi fogyasztói árindex mértékének figyelembe
vételével módosulnak, valamint ezen túlmenően a szolgáltatás díját a
szolgáltató jogosult módosítani, amennyiben azt a gazdálkodását, illetőleg a
kábeltelevíziós szolgáltatást befolyásoló körülmények indokolják. Ezek
különösen az alábbiak lehetnek:
·
· üzemeltetési, működési költségek emelkedése,
·
·
programválaszték
módosítása,
·
·
hálózat
műszaki korszerűsítése,
·
·
jogszabály
módosulása.
A szerződésmódosítás a másik fél
tudomásulvételével válik elfogadottá. A tudomásulvétel formái az alábbiak:
Amennyiben az
elõfizetõ a szerzõdésmódosítás ellen az arról való
tudomásszerzéstõl (kézhezvételtõl) számított 8 napon belül a szolgáltatónál írásban észrevétellel él, a módosítás nem
tekinthetõ elfogadottnak. Ebben az esetben a szolgáltató kérheti az
elõfizetõi szerzõdés bírósági úton történõ
módosítását. A szolgáltató a szerzõdésmódosításról szóló értesítésben
köteles felhívni az elõfizetõ figyelmét a jelen pontban foglalt
észrevétel-tételi jogára, valamint annak jogkövetkezményére.
Amennyiben a
szerződésmódosításra díjváltozás miatt kerül sor, a nyilatkozattétel
elmulasztása - a feleknek az egyedi szerződésben rögzített erre vonatkozó
eltérő megállapodása kivételével - elfogadásnak minősül.
8.2.2.2.
Programválaszték módosítása
Szolgáltató jogosult a műsorkínálatot az előfizetők előzetes
értesítése mellett egyoldalúan megváltoztatni. Annak érdekében, hogy a
választékot az előfizetői igényeknek megfelelően tudja kialakítani a módosítást
megelőzően piackutatást végez az előfizetők körében, valamint előzetesen
felméri a rendelkezésre álló kínálatot.
Szolgáltató a műsorkínálat kialakítása során az előfizetői igények
mellett figyelembe veszi a műsordíjak gazdasági hatását és a műsorok minőségi jellemzőit.
8.3. Változás az előfizető adataiban
Az
előfizető köteles az adataiban, valamint képviselőjének személyében, továbbá
jogállásában, gazdálkodásában bekövetkezett változásokról a szolgáltatót a
változás bekövetkeztétől számított 8 napon belül írásban tájékoztatni. Az
előfizető köteles az ellene megindult felszámolási, végelszámolási, illetve
csődeljárásról a szolgáltatót az eljárás megindítását követően haladéktalanul
írásban tájékoztatni. A szolgáltató az előfizetői adatok megváltozására vonatkozó
bejelentés elmulasztásából eredő károkért nem vállal felelősséget, azonban az
ezzel kapcsolatosan felmerülő kárának megtérítését követelheti az előfizetőtől.
8.4. Átírás
A
szolgáltató az előfizető kérésére az általános szerződési feltételekben foglaltak
szerint módosíthatja az előfizető szerződést, ha az előfizető személyében
szerződés, öröklés vagy jogutódlás következtében változás következik be
(átírás). Átírás esetén az előfizető nem köteles belépési díjat fizetni. Az
átírási díj összege az 5. sz. Mellékletben található.
Az átírás teljesítésének határideje nem lehet
hosszabb a formai követelményeknek megfelelő átírási kérelem beérkezésétől
számított 15 napnál. Ezen
határidő be nem tartása esetén a szolgáltató kötbért köteles fizetni, melynek
összege minden késedelmes nap után az átírás díjának egyharmada. A kötbér
összegét az adott szolgáltatónak az átírás díját tartalmazó számlán kell
jóváírnia. Nem lehet az előfizetői hozzáférési pont átírását kérni, ha az
előfizető annak áthelyezését kérte. Az előfizetői hozzáférési pont áthelyezése
és átírása kölcsönösen kizárják egymást.
8.5. Áthelyezés
Ha az előfizető az előfizetői
hozzáférési pontot a szolgáltató földrajzi szolgáltatási területén belül
változtatni kívánja (áthelyezés), a szolgáltató köteles azt a kérelem
beérkezését követő 30 napon belül teljesíteni. Ezen határidő be nem
tartása esetén a szolgáltató kötbért köteles fizetni, melynek összege minden
késedelmes nap után az áthelyezés díjának egyharmada. A kötbér összegét az
áthelyezés díját tartalmazó számlán kell jóváírnia az adott szolgáltatónak.
Az
áthelyezési díj összege az 5. sz. Mellékletben található. Nem lehet a jelen
pontot alkalmazni, ha egyidejűleg az előfizetői szerződés átírását is kérték.
Az előfizetői hozzáférési pont áthelyezése és átírása kölcsönösen kizárják
egymást
Ha az áthelyezés jelen pontban foglaltak szerinti
végrehajtásának műszaki feltételei hiányoznak, a szolgáltató az előfizetőt a
teljesítési időpont megjelölésével (év, negyedév) értesíti, az áthelyezés
kérelmezésétől számított 15 napon belül. Az előfizetői hozzáférési pont
megszüntetésétől az áthelyezés teljesítéséig az előfizetői jogviszony szünetel.
Az áthelyezési kérelem beadásakor az előfizető köteles megadni,
hogy a szolgáltatási hozzáférési pontot mely címre kéri. Amennyiben az
áthelyezési kérelem beadásakor az előfizető a létesítési címet megadni nem
tudja, a szolgáltató az áthelyezési igényt 60 napig tartja nyilván. Ezt
követően az előfizetői szerződés megszűnik.
8.6.
Programcsomag módosítás az előfizető kérelmére
Az előfizető a szerződés időtartama alatt bármikor,
negyedévente egyszer díjmentesen, kizárólag írásban kezdeményezheti az igényelt
programcsomag módosítását. A módosításra irányuló kérelmet a módosítás
időpontja előtt 30 nappal kell írásban, illetve személyesen az
ügyfélszolgálaton bejelenteni, ahol írásban rögzítik. A programcsomag
megváltoztatása a teljesítés napján, mindkét fél tudomásulvételével lép
hatályba, kivéve azt az esetet, amikor az előfizető a módosítást konkrét naptól
igényelte. Ebben az esetben a módosítás a kért napon lép hatályba.
A
programcsomag módosításért fizetendő díjat az ÁSZF 5. sz. Melléklete
tartalmazza.
9.1. A szolgáltatás az előfizető érdekkörébe
tartozó ok miatt, vagy a szolgáltató érdekkörébe tartozó ok miatt szünetelhet.
9.2. Szolgáltatás szünetelése az előfizető
érdekkörében bekövetkezett ok miatt:
9.2.1 Az előfizetőnek a
szüneteltetésre vonatkozó írásbeli kérelme alapján a szolgáltató a szolgáltatás
nyújtását köteles szüneteltetni. Az előfizető ilyen irányú kérelmének
végrehajtását a szolgáltató a kérelem kézhezvételét követő 30 napon belül
teljesíti. Ekkor a szünetelés a kezdő időpontjától a visszakapcsolás vagy az
előfizetői szerződés felmondás útján történő megszűnésének időpontjáig tart. A
szüneteltetés ideje beleszámít az éves rendelkezésre állás idejébe. A
szüneteltetés az előfizetői jogviszony folytonosságát nem érinti.
A szünetelés
kérhető időtartama természetes előfizető esetén minimálisan 1, legfeljebb hat hónap.
Ha az
előfizetői szolgáltatás az előfizető kérésére szünetel, a szünetelés
időtartamára az előfizető csökkentett díj fizetésére köteles. A díj mértékét az
ÁSZF 6. sz. Melléklete és területi kiegészítései tartalmazzák. Az előfizető a
szünetelés idejére fizetendő díjat a szünetelés kérésekor köteles egy összegben
megfizetni a szolgáltató számlája alapján. A szolgáltatás újbóli biztosítása
érdekében az előfizető visszakapcsolási díj fizetésére köteles. A díj mértékét
az 5. sz. melléklet tartalmazza.
9.2.2. Amennyiben az előfizető a szolgáltató részére
az esetleges díjtartozás megfizetésének céljából vagyoni biztosítékot nem adott
és a szolgáltató által az előfizető részére kiállított számlában szereplő díjat
az ott jelzett fizetési határidő lejáratáig nem egyenlíti ki, úgy a szolgáltató
a szolgáltatás nyújtását az előfizető postai levélben történő értesítése
mellett szüneteltetheti. Ekkor a szünetelés a kezdő időpontjától a
visszakapcsolás, vagy az előfizetői szerződés felmondás útján történő megszűnésének
időpontjáig tart. A szüneteltetés ideje beleszámít az éves rendelkezésre állás
idejébe.
Amennyiben
az előfizető a díjtartozást kiegyenlíti, úgy a szolgáltató haladéktalanul
köteles a szüneteltetést megelőző állapotot visszaállítani.
9.2.3 Ha az előfizető a szolgáltatáshoz használt
berendezést a szerződésben foglaltaktól eltérően üzemelteti, átalakítja, vagy
ahhoz jogosulatlanul más berendezést kapcsol, az előfizetői szolgáltatást jogosulatlanul vételezi,
vagy a kódolt műsorjelet jogosulatlanul dekódolja, illetve a szerződésben
meghatározott céltól eltérően üzemelteti, valamint ha megsérti a szerzői
jogokat, úgy a szolgáltató a szolgáltatás nyújtását az előfizető egyidejű
elektronikus vagy postai levélben történő értesítése mellett felfüggeszti
9.2.4. Ha a szolgáltatás 9.2.2-9.2.3. pontok alapján
szünetel, az előfizető teljes díjfizetésre köteles. A szolgáltatás újbóli biztosítása érdekében az előfizető visszakapcsolási
díj fizetésére köteles. A díj mértékét az 5. sz. melléklet tartalmazza.
9.3. A szolgáltatás szünetelése a szolgáltató
érdekkörében bekövetkező vagy mindkét fél érdekkörén kívül eső ok esetén
Ha a szolgáltató érdekkörébe tartozó ok miatt
kerül sor a szünetelésre - ide nem értve a jelen ÁSZF-ben meghatározott rendes
karbantartások esetét - vagy a szünetelés oka mindkét fél érdekkörén kívül
esik, a szünetelés időtartama alatt az előfizető a szünetelés időtartamára
vonatkozó díj fizetésére nem köteles. Ha a szüneteltetés az adott naptári
hónapban meghaladja a 48 órát, a Szolgáltató a szünetelés hónapjára járó
előfizetési díjat a következő havi számlában az Előfizető számára jóváírja. Nem
kell visszatéríteni a díjat, ha a szünetelés oka vis major, feltéve, hogy a
szolgáltató igazolja, hogy a szüneteltetést kiváltó ok határidőn belüli megszüntetésére
minden tőle elvárhatót megtett.
9.4. Karbantartás miatti szüneteltetés
Ha az
előfizetői szolgáltatás szüneteltetésére az előfizető előzetes, 15 nappal
korábban történő értesítése mellett a hálózat-átalakítása, felújítása, cseréje,
karbantartása miatt - más gazdaságos műszaki megoldás hiányában - kerül sor, ez
naptári hónaponként az 1 napot nem haladhatja meg. A szolgáltató a
szünetelésről az ügyfélszolgálati irodán és/vagy a hálózatán fogható
információs képújság csatornán keresztül vagy az ÁSZF 19. pontja szerint egyéb
módon a szünetelést megelőzően 15 nappal tájékoztatja az előfizetőit.
A szolgáltatás karbantartás miatti
szüneteltetésének ideje a rendelkezésre állási idő számításába nem számít be.
Az előfizetői szolgáltatás igénybevételének
korlátozására, így különösen az előfizető által indított vagy az előfizetőnél
végződtetett (az előfizető hozzáférési pontjára irányuló) forgalom
korlátozására, az előfizetői szolgáltatás minőségi vagy más jellemzőinek
csökkentésére a szolgáltató az előfizető egyidejű értesítésével a következő
esetekben jogosult:
10.1 Amennyiben az előfizetőnek
a díjtartozásról szóló felszólításban megjelölt - de legalább 30 napos -
határidő elteltét követően is esedékes díjtartozása van, és az előfizető a
díjtartozás megfizetésének biztosítása céljából a szolgáltatónak nem adott az
általános szerződési feltételekben meghatározott vagyoni biztosítékot.
10.2 Amennyiben az
előfizető akadályozza vagy veszélyezteti a szolgáltató hálózatának rendeltetésszerű
működését, így különösen, ha az előfizető az előfizetői hozzáférési ponthoz
megfelelőség-tanúsítvánnyal nem rendelkező végberendezést vagy nem megfelelő
interfésszel rendelkező végberendezést csatlakoztatott.
10.3 Amennyiben az
előfizető a műsorjelet jogosulatlanul vételezi, az előfizetői szolgáltatást a
szolgáltató hozzájárulása nélkül harmadik személy részére továbbértékesíti,
kódolt műsorjelet jogosulatlanul dekódolja /jogellenesen továbbítja vagy azt a
hálózati szerződésekről szóló kormányrendelet szerinti hálózati szolgáltatás
céljára használja.
A
szolgáltató köteles a korlátozást az előfizető kérésére haladéktalanul (de
legfeljebb 3 munkanapon napon belül) megszüntetni, ha az előfizető a korlátozás
okát megszünteti, és erről a szolgáltató
hitelt érdemlő módon tudomást szerez.
A
szolgáltató köteles az előfizető kérelmére újra biztosítani a szolgáltatást, ha
a korlátozás indoka megszűnt.
A szolgáltatás újbóli biztosítása érdekében az előfizető visszakapcsolási
díj fizetésére köteles. A díj mértékét az 5. sz. melléklet tartalmazza.
Amennyiben
a szolgáltató a szolgáltatást az előfizető érdekkörében felmerülő okból
korlátozza, az előfizető a korlátozás idejére teljes díjfizetésre köteles.
11.1. A határozott
idejű szerződés megszűnése
A határozott idejű előfizetői szerződés megszűnik a határozott idő
leteltével – amennyiben a felek az előfizetői szerződésben ettől eltérően nem
állapodnak meg -, bármely szerződő Fél jogutód nélküli megszűnésével, illetve
az előfizető halála esetén.
A határozott idejű szerződés megszűnik, ha a szolgáltató az adott
szolgáltatást véglegesen megszűnteti. A szolgáltató ebben az esetben a
megszűnés időpontját megelőzően 60 nappal értesíti az előfizetőt.
A határozott idejű szerződés megszűnése az előfizetőt nem
mentesíti az előfizetői szerződés hatálya alatt felmerült díjfizetési
kötelezettségeinek teljesítése alól.
11.2. A határozatlan
idejű szerződés megszűnése
A határozatlan idejű előfizetői szerződés az alábbi esetekben
szűnik meg:
A határozatlan idejű szerződés megszűnése az előfizetőt nem
mentesíti az előfizetői szerződés hatálya alatt felmerült díjfizetési kötelezettségeinek
teljesítése alól, melynek esedékessége a felmondás
időpontja.
11.3. A szerződés
felmondásának szabályai az előfizető részéről
Az előfizető a határozatlan idejű
előfizetői szerződést legfeljebb 8 napos felmondási határidővel bármikor
jogosult további jogkövetkezmények nélkül írásban felmondani. Az előfizetői szerződés megszűnésének napja az írásbeli
felmondásnak a szolgáltatóhoz való megérkezését követő 8. nap. Az előfizető
a felmondás szándékát írásban, szóban, telefonon tett bejelentéssel a
szolgáltató ügyfélszolgálati irodáiban jelezheti, de a felmondás tényét a
szolgáltató minden esetben az erre a célra rendszeresített forma nyomtatvány
kitöltésével nyugtázza.
Az előfizető ebben az esetben köteles a felmondás
időpontjában fennálló, valamennyi tartozását azonnal kiegyenlíteni. Az
előfizető a szerződés felmondása esetén jelen ÁSZF 11.7. pontja szerint köteles
együttműködni a szolgáltatóval.
11.4. A szerződés felmondásának szabályai a szolgáltató
részéről
Az előfizetői szerződés szolgáltató
általi felmondásának felmondási ideje az előfizető szerződésszegésének,
valamint az előfizető díjtartozásának esetét kivéve, 60 nap.
A szolgáltató az előfizetői szerződés
felmondását írásban, tértivevényes levélben köteles megküldeni az előfizetőnek.
A felmondásnak tartalmaznia kell:
a) a felmondás indokát,
b) a felmondási időt, a felmondási idő
lejártának napját,
c) ha a felmondás indoka az előfizető
szerződésszegése, akkor azt a tájékoztatást, hogy amennyiben az előfizető a
felmondási idő alatt a szerződésszegést megszűnteti, akkor az előfizetői
szerződés nem szűnik meg a szolgáltató felmondásával. Erről a szolgáltató
köteles az előfizetőt haladéktalanul értesíteni.
Az előfizetői szerződés megszüntetésére akkor kerülhet sor, ha az
előfizető részére a szolgáltató felmondását kézbesítették. A felmondást/ a
tértivevénnyel postázott felmondó levelet akkor is kézbesítettnek kell
tekinteni, ha a szolgáltató által küldött tértivevényes levél nem kereste,
ismeretlen, vagy elköltözött jelzéssel érkezik vissza.
Az előfizetői szerződés felmondása nem mentesíti az előfizetőt a
szolgáltató szerződésből eredő követeléseinek megtérítése alól.
11.4.1.A szolgáltató rendes felmondása
Az előfizetői szerződés
szolgáltató általi rendes felmondásának felmondási ideje 60 nap. A szolgáltató
az előfizetői szerződés felmondását az előfizetőnek címzett tértivevényes
levélben történő értesítéssel teheti meg.
Ha a szolgáltató az ÁFSZ tárgyát képező szolgáltatását az adott
területen véglegesen meg kívánja szüntetni, és ezen igényével a Hírközlési
Hatóság felé is bejelentéssel él, úgy az előfizetői szerződést rendes
felmondással 60 napos határidővel felmondhatja. A rendes felmondást indokolni
kell.
11.4.2.
Felmondás előfizetői szerződésszegés esetén
A szolgáltató az előfizető szerződésszegése
esetén az előfizetői szerződést a 11.4. bekezdésben meghatározott feltételek
szerint (GI) tizenöt napos határidővel felmondhatja, ha
f)
f) az előfizető
akadályozza vagy veszélyezteti a szolgáltató hálózatának rendeltetésszerű
működését, és az előfizető ezt a szerződésszegést a jogkövetkezményekre
figyelmeztető értesítéstől számított 3 napon belül sem szünteti meg. Ilyen
esetnek minősül különösen a szolgáltató hálózatának rendeltetésszerű működését
veszélyeztető cselekmény, ha az előfizető a szolgáltatáshoz használt eszközöket
a szerződésben foglaltaktól eltérően üzemelteti, átalakítja, megrongálja,
illetve az előfizető a jogkövetkezményekre figyelmeztető értesítést követően
sem teszi lehetővé a szolgáltató számára, hogy a bejelentett vagy a szolgáltató
által felderített hiba kivizsgálásához és elhárításához szükséges helyszíni
ellenőrzéseket elvégezze, vagy
g) g)
az
előfizető a jogkövetkezményekre figyelmeztető értesítést követően is az
előfizetői szolgáltatást illegálisan, harmadik fél részére továbbítja,
továbbértékesíti,
h) h)
ha
az előfizető a jogkövetkezményekre figyelmeztető értesítését követően is
jogosulatlanul vételezi a műsorjelet, a beérkező műsorjelet harmadik személynek
jogellenesen továbbítja, vagy a kódolt műsorjelet jogosulatlanul dekódolja.
i)
i) az előfizető
a jogkövetkezményekre figyelmeztető értesítést követően a szolgáltatást
törvénybe ütköző módon vagy célokra használja.(törvény) (a hálózati
szerződésekről szóló kormányrendelet szerinti hálózati szolgáltatás céljára
használja)
j)
j) Az Előfizető
köteles a Szolgáltató postai adminisztrációs költségét, amely a díjfizetési
kötelezettségnek az elmulasztása miatt, a fizetési felszólítás kiküldésével
kapcsolatban merül fel, a tartozással egyidejűleg megtéríteni. A postai
adminisztrációs díj mértékét az (ÁSZF 5.) számú melléklete tartalmazza.
A szolgáltató az előfizetői szerződést 30
napos felmondási idővel mondhatja fel, amennyiben az előfizető az esedékes
díjat a jogkövetkezményekre figyelmeztető első értesítés elküldését legalább 15
nappal követő második értesítés megtörténtét követően sem egyenlítette ki. Az
értesítésben előírt fizetési póthatáridő az első értesítés esetén 8 - , a
második értesítés esetén 14 nap.
A szolgáltató nem mondja fel az előfizetői
szerződést, ha az előfizető a póthatáridőn belül fizetési hátralékát rendezi.
Nem jogosult a szolgáltató felmondani a szerződést, ha a díjtartozás összege
nem haladja meg az előfizető havi előfizetési díjának megfelelő összeget,
illetve havi előfizetési díj hiányában vagy 5 000 Ft-nál magasabb havi
előfizetési díj esetén az 5 000 Ft-ot, vagy ha az előfizető a díjtartozás
összegszerűségét vitatja, és a vita rendezése érdekében a hatósághoz vagy a
jogvita elbírálására jogosultmás szervezethez kérelmet terjesztett elő,
feltéve, hogy az előfizető a szolgáltatás igénybevétele után a nem vitatott,
illetve az esedékes, nem vitatott további díjakat folyamatosan megfizeti. A szolgáltató a
figyelmeztető értesítés kiküldését követő 30. naptól jogosult a szolgáltatás
korlátozására.
A Szolgáltató jogosult a szolgáltatás
felmondása helyett az Előfizető díjtartozása esetén 3 (három) havi előfizetői
díjnak megfelelő vagyoni biztosítékot kérni, amelyből közvetlenül kielégítheti
díjigényét az előfizető díjtartozása esetén. Amennyiben az Előfizető a
biztosítékadási kötelezettségének eleget tesz, úgy a Szolgáltató a biztosíték
felhasználásáig a Szerződést nem mondja fel, azt követően a díjtartozás esetére
a fent leírt rendelkezések az irányadók.
Ha a felmondás indoka az
előfizető szerződésszegése, és az előfizető a felmondási idő alatt a szerződésszegést
megszünteti, az előfizetői szerződés nem szűnik meg a szolgáltató
felmondásával. Erről a szolgáltató köteles az előfizetőt írásban értesíteni.
Egyéb esetek:
A szolgáltató – a másik szolgáltató
kérelmére – köteles felmondani az előfizetői szerződést, ha a szolgáltató
elektronikus hírközlő hálózatát másik szolgáltató használja, vagy a díjat a
másik szolgáltató helyett szedi be, és előfizetői szerződésszegés, vagy
díjtartozás esete áll fenn, valamint a harmadik szolgáltató nem jogosult vagy
nem képes a szolgáltatás korlátozására, illetve megszűntetésére.
11.5. A szolgáltató
díj-visszatérítési kötelezettsége a szerződés megszűnése esetén
Az előfizetői szerződés megszűnésekor az előfizető
túlfizetése esetén a szolgáltató a túlfizetés mértékéig, az előfizető írásbeli
kérésére az abban meghatározott bankszámlaszámra vagy postai címre teljesítve
köteles a díjvisszatérítésre. A bruttó 100 Ft összeg alatti túlfizetést a
szolgáltató csak személyesen, az ügyfélszolgálaton térít vissza.
Amennyiben az előfizetőn kívülálló
okból a rendszerre csatlakozás nem lehetséges, a szolgáltató az előfizető által
megfizetett belépési díjat, az előfizető részére kamataival együtt
visszafizeti.
Amennyiben az előfizetői szerződés a bekapcsolást
követően nem a szolgáltatónak felróható okból szűnik meg, az előfizető a díj
visszafizetésére nem tarthat igényt.
11.6. Az előfizető
feltételes kedvezmény-fizetési kötelezettsége
Amennyiben az
előfizetői szerződés megkötésekor az előfizető kedvezményt vett igénybe, melyet
a szolgáltató a megjelölt szolgáltatási szint igénybevételéhez kötött, az
előfizető nem jogosult a kedvezményes időszak időtartama alatt a szerződés
felmondására, szüneteltetésére, módosítására. Ezen esetekben az előfizető
elveszti a kedvezményt. A kedvezményt abban az esetben is elveszti az
előfizető, ha a szerződés szolgáltató általi felmondására az előfizető
szerződésszegése miatt kerül sor.
Az előfizető a
feltételes kedvezmény elvesztése esetén köteles a kedvezménynek az egyedi
előfizetői szerződésben megállapított vagy a szerint kalkulált összegét
késedelmi kamattal növelten a szolgáltató részére megfizetni.
11.7 Eljárás a
szerződés megszűnése esetén
Az előfizetői szerződés
megszűnése esetén előfizető kötelezettséget vállal arra, hogy teljes körűen
együttműködik a szolgáltatóval. Kötelezettséget vállal továbbá arra, hogy az
átadott technikai eszközöket (pl. dekódoláshoz szükséges eszközök) a szerződés
megszűnésekor üzemképes, sértetlen állapotban visszaszolgáltatja a
szolgáltatónak. Amennyiben ezen kötelezettségének a szerződés megszűnését
követő 8 napon belül nem tesz eleget a szolgáltató jogosult az 5. sz.
Mellékletben meghatározott átalánykártérítést felszámítani.
12.1. A szolgáltató
hibabejelentő szolgálata az ügyfélszolgálat elérhetőségével azonos feltételek szerint
érhető el. A szolgáltató az ügyfélszolgálat nyitvatartási idejében (illetve
munkaidőben) élőhangos hibabejelentőt működtet. Rendelkezésre állási idő
mértékét az ÁSZF 5.3.2. pontja tartalmazza. Az élőhangos szolgálat szünetelése
idején – az év 365 napján – a szolgáltató üzenetrögzítő működését biztosítja.
Az ügyfélszolgálat nyitvatartási idején kívül (illetve munkaidőn kívül) a
távbeszélőn üzenetrögzítőre, vagy elektronikus, vagy postai úton érkező
bejelentéseket a szolgáltató nyilvántartásba venni és visszaigazolni az
ügyfélszolgálati idő (illetve munkaidő) alatt köteles – a bejelentések
beérkezésének sorrendjében. A szolgáltató egyes területein működő hibabejelentő
szolgálat rendjét a 3. sz. Melléklet tartalmazza.
12.2. Az előfizető a hibát
az ügyfélkapcsolati helyeken, címeken, telefonszámokon jelentheti be. A
szolgáltató a hiba bejelentése után haladéktalanul megkezdi a hibabehatárolást.
12.3. A szolgáltató a hibabejelentéseket, a
hibabehatároló eljárás eredményét és a hibaelhárítás során tett intézkedéseket
visszakövethető módon rögzíti, és az adatkezelési szabályok betartásával azt
legalább egy évig megőrzi.
A szolgáltató
a hibabejelentést az előfizető részére visszaigazolja, és azt nyilvántartásba
veszi. A hibabejelentéssel kapcsolatos értesítés telefonon bejelentett hiba
esetén a bejelentett hiba visszaolvasásával megtörténtnek tekintendő. Írásban
bejelentett hiba esetén a szolgáltató az előfizető által megadott telefonszámon
értesíti az előfizetőt a hibafelvétel fogadásáról és a hibabehatároló eljárás
eredményéről.
12.4. A
hibabejelentésnek és az ahhoz kapcsolódó nyilvántartásnak tartalmaznia kell:
a) az előfizető értesítési címét vagy más
azonosítóját,
b) az előfizetői hívószámot vagy más
elérhetőséget
c) a hibajelenség leírását,
d) a hibabejelentés és nyilvántartásba
vételének időpontját (év, hónap, nap, óra),
e)a hiba okának behatárolására tett
intézkedéseket és azok eredményét,
f) a hiba okát,
g) a hiba
elhárításának módját és időpontját (év, hónap, nap, óra),eredményét
(eredménytelenségét és annak okát)
h) az előfizető értesítésének módját és
időpontját.
Az elvégzett vizsgálat alapján a szolgáltató
haladéktalanul és megfelelő indokolással köteles az előfizetőt értesíteni
arról, hogy
a) a hiba a vizsgálat
alatt nem volt észlelhető, vagy a hiba az előfizető érdekkörébe tartozó okból
merült fel;
b) a hiba kijavítását megkezdte;
c) a
hiba kijavítását átmeneti (meghatározott) ideig vagy tartósan nem tudja
vállalni, ezért az előfizető részére kötbért fizet.
Amennyiben a hibabehatároló
eljárás során a szolgáltató a hibát elhárította, és azt az előfizető a
szerelési lapon igazolja, a visszaigazolás megtörténtnek tekintendő.
12.5. A szolgáltató hibás teljesítése
A szolgáltató hibás teljesítésének minősül:
Szolgáltató érdekkörében felmerülő műszaki
üzemeltetési zavarból keletkező minőségromlás.
Nem minősül a
szolgáltató hibás teljesítésének, ha a hiba az előfizető érdekkörében
keletkezett, illetve ha az előfizető az alapvetően biztosított szolgáltatás
minőségétől eltérő szolgáltatást, illetve szolgáltatási feltételek teljesítését
várja el.
Nem minősül a szolgáltató hibás
teljesítésének, ha a kieső, vagy rossz műszaki minőségű műsort más programmal
helyettesít, illetve ha a műsorszolgáltatótól átvett jelek nem megfelelő
minőségűek. Nem minősül a szolgáltató hibás teljesítésének, ha a hiba
elháríthatatlan külső ok miatt keletkezett (lásd 13.7. pont).
12.6. Hibaelhárítási célértékek
Hibaelhárítási
idő
A
szolgáltató köteles az előfizető által bejelentett, a hibabehatároló eljárása
eredményeként valósnak bizonyult hibát – ha az a 12.5. pont szerint hibás
teljesítésnek minősül - annak bejelentésének nyilvántartásba vételétől
legfeljebb 48 órán belül kijavítani. Nem számít valós hibának, ha az előfizető
korlátozás alatt áll és erről a szolgáltató őt a hiba bejelentésekor
értesítette
Ha a kivizsgálás vagy kijavítás kizárólag a helyszínen, az
előfizető helyiségében és az előfizető által meghatározott időpontban
lehetséges, vagy ha a kijavítás időpontjában a szolgáltató és az előfizető
megállapodott, és a hiba kijavítása a meghatározott időpontban a szolgáltató
érdekkörén kívül eső okok miatt nem volt lehetséges, úgy a hiba kijavítására a
jelen pont szerinti rendelkezésre álló határidő a szolgáltató érdekkörén kívül
eső okból alkalmatlannak bizonyult időponttól az előfizető által megjelölt új
alkalmas időpontig terjedő időszakkal meghosszabbodik.
A
kiesés ideje a rendelkezésre állásba nem számít bele, az előfizető díjfizetésre
köteles.
12.7. Hibaelhárításhoz kapcsolódó kötbér
Az előfizetői szerződések
késedelmes vagy hibás teljesítése esetében az elektronikus hírközlési
szolgáltató a felhasználó vagyonában okozott kárt köteles megtéríteni, az
elmaradt haszon kivételével.
Amennyiben a szolgáltató hibaelhárítási kötelezettségének a
12.6. pontban foglalt feltételekkel nem
tesz eleget az előfizető hibabejelentése alapján a 13.6. pontban meghatározott
kötbér fizetésére köteles.
12.8.
Előfizető kötelezettségei a hibaelhárítással kapcsolatban:
Az
előfizető köteles a szolgáltató részére biztosítani a kábeltelevízió hálózathoz
történő hozzáférést.
Az
előfizető köteles a szolgáltató részére lehetővé tenni, hogy a szolgáltatás igénybevételéhez
szükséges műszaki berendezések (erősítő, dekóder) elhelyezését és üzembe
állítását a felek által előzetesen egyeztetett időpontban véghez tudja vinni.
Az előfizető köteles a szolgáltató által felszerelt, használatba adott műszaki
berendezések üzemeltetési feltételeit a szerződés időtartama alatt biztosítani,
valamint a hibaelhárítás érdekében a szolgáltatóval együttműködni.
Amennyiben
a hibabejelentést követő vizsgálat megállapításai szerint a hiba nem a
szolgáltató által használatba adott műszaki berendezésből adódott, úgy az
átvizsgálással és a kiszállással kapcsolatos költségeket a szolgáltató számlája
alapján köteles az előfizető a szolgáltató számára megfizetni. Az előfizető
köteles a szerződés hatálya alatt a szolgáltatás igénybevételéhez szükséges, a
szolgáltató által felszerelt technikai eszközök és berendezések teljes vagy
részleges meghibásodásáért, megrongálódásáért, rendeltetésszerű használatra
alkalmatlanná válásáért, elvesztéséért, megsemmisüléséért helyt állni.
12.9. Együttműködés más
szolgáltatókkal a hibaelhárítás terén
Amennyiben a szolgáltatás hibája, hibás működése
más szolgáltató hatáskörében felmerülő hiba miatt következett be, úgy a
szolgáltató vállalja azt, hogy erről az érintett szolgáltatót, értesíti.
13.1. Az ügyfélszolgálat működése
A szolgáltatással kapcsolatos
előfizetői igények kezelése, illetve az előfizetők megfelelő tájékoztatása,
kiszolgálása érdekében a szolgáltató ügyfélszolgálatokat működtet, amelyek
felsorolását jelen ÁSZF 3. sz. Melléklete tartalmazza.
Az ügyfélszolgálat elérhetőségének
biztosítása keretében a szolgáltató köteles havi átlagban az ügyfélszolgálatra
érkező hívások legalább 75%-a esetében legfeljebb 120 másodpercen belül
ügyintéző bejelentkezését is biztosítani.
A szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy az
ügyfélszolgálati telefonszámokra érkezett hívásokról hangfelvételt készítsen,
amiről a hívó felet minden esetben a hangrögzítést megelőzően tájékoztatja. A
szolgáltató a rögzített hanganyagot a hívó fél kérésére a tárolási időn belül
rendelkezésre bocsátja. A szolgáltató a rögzített hanganyagokat a rögzítés
napját követő 1 évig tárolja.
13.2. Előfizetői bejelentések, panaszok kezelése
Az ügyfélszolgálat az előfizetőnek a szolgáltatással kapcsolatban
írásban (levélben, e-mail-ben),telefonon vagy személyesen tett - észrevételét,
reklamációját kivizsgálja, és erről az észrevétel, reklamáció benyújtásától
számított 30 napon belül a bejelentéssel megegyező módon, általában írásban
vagy e-mail-en tájékoztatja az előfizetőt. Telefonon érkező észrevételt,
reklamációt a szolgáltató az ügyfélszám bemondásával fogadja el, ez esetben a
szolgáltató az észrevétel, reklamáció természetétől függően, indokolt esetben
írásban válaszol.
A szolgáltató köteles a reklamáció
kezelésével kapcsolatos eljárást az alábbiak szerint szabályozni és az
ügyfélszolgálatokon az ügyfelek számára elérhetővé tenni:
a) a) Az
előfizetői szolgáltatás nyújtásával kapcsolatos bejelentéseket, panaszokat
írásban és személyesen teheti meg a szolgáltató ügyfélszolgálati irodájában, a
területileg illetékes Fogyasztóvédelmi Felügyelőségnél és Hírközlési
Hatóságnál, vagy az illetékes bíróságnál.
b)
b)
A
szolgáltató az ügyfélszolgálathoz érkező panaszokat 30 napon belül kivizsgálja,
és annak eredményéről az előfizetőt értesíti.
13.3. Díjreklamáció
Ha az előfizető
a szolgáltató által felszámított díj összegét vitatja, a szolgáltató a
bejelentést (díjreklamációt) haladéktalanul nyilvántartásba veszi, és
legfeljebb 30 napon belül megvizsgálja. E határidő elmulasztása esetén a
szolgáltató a bejelentés megvizsgálásának befejezéséig nem jogosult az
előfizető szerződést a 11.4. bekezdésében foglaltak szerint felmondani.
Ha az előfizető a reklamációt a díjfizetési
határidő lejárta előtt nyújtja be a szolgáltatóhoz, és a bejelentést a
szolgáltató nem utasítja el öt napon belül, a bejelentésben érintett díjtétel
vonatkozásában a díjfizetési határidő a díjreklamáció megvizsgálásának
időtartamával meghosszabbodik.
Ha a
szolgáltató az előfizetői bejelentésnek helyt ad, havi díjfizetési
kötelezettség esetén a következő havi elszámolás alkalmával, egyébként a
bejelentés elbírálásától számított harminc napon belül a díjkülönbözetet és
annak a díj befizetésének napjától járó kamatait az előfizető számláján
egyösszegben jóváírja, vagy a díjkülönbözetet és annak kamatait az előfizető
részére egy összegben visszafizeti. A díjkülönbözet jóváírása vagy
visszafizetése esetén az előfizetőt megillető kamat mértéke legalább a
szolgáltatót az előfizető díjfizetési késedelme esetén megillető kamat mértéke.
Bruttó 100 Ft alatti túlfizetést a szolgáltató a
következő havi számlában ír jóvá, vagy csak az ügyfélszolgálaton, személyesen
térít vissza.
13.4. Az előfizető a
bejelentésének elutasítása esetén jogosult a Nemzeti Hírközlési Hatóság
vizsgálatát kérni. Az előfizetői panasz
elutasítása esetén követendő eljárást egyebekben a fogyasztóvédelemről szóló
1997. évi CLV. törvény 38. § (3) bekezdése tartalmazza.
13.5. Kötbér és kártérítési igények intézése
A szolgáltató felelőssége felróhatósága esetén áll fenn, azaz
a szolgáltató mentesül a kötbérfizetési kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
a hibátlan teljesítés érdekében úgy járt el, ahogy az adott helyzetben
általában elvárható. A szolgáltató a jelen szerződés alapján nem tartozik
felelősséggel azokért a károkért, amelyeket a szolgáltatása érdekkörén kívül
eső meghibásodásából vagy elégtelenségéből adódtak.
Nem kell a szolgáltatónak megtérítenie a kárnak azt a részét,
amely abból származott, hogy az előfizető a kár elhárítása, illetőleg
csökkentése érdekében nem úgy járt el, ahogy az az adott helyzetben általában
elvárható. A kármegelőzési és kárenyhítési kötelezettség teljesítéseként az
előfizető vállalja, hogy a szolgáltatót haladéktalanul értesíti, ha észleli,
hogy a szolgáltató szolgáltatása nem, vagy nem kielégítően működik. A
szolgáltató nem felel azokért a károkért és/vagy költségekért, melyek azért
merülnek fel, mert az előfizető a fenti kötelezettségét nem, vagy csak
késedelmesen teljesíti.
A késedelmes, illetve a hibás teljesítés miatti jogos kötbért és
kártérítési igényt a szolgáltató az előfizető írásos bejelentése alapján
megtéríti.
Kötbért kell fizetni:
a) a
szolgáltatás megkezdésére vállalt időpont elmulasztása esetén,
b)
b)
hibás teljesítés esetén, ha
a hibát a szolgáltató a szerződésben foglalt határidőig nem hárítja el.
A szolgáltató a kötbért a következő havi elszámolás
alkalmával az előfizető számláján egy összegben jóváírja, vagy az előfizetői jogviszony
megszűnése esetén az előfizető választása szerint az előfizető részére a bejelentés elbírálásától számított 30 napon
belül egy összegben visszafizeti. Havi díjfizetés esetén a szolgáltató az
előfizető számláján írja jóvá a kötbér összegét. Az előfizető a kötbért
meghaladó, meglévő vagyonában okozott kárát is érvényesítheti a hatályos
jogszabályok szerint. A szolgáltató a 100 Ft alatti kötbért a következő havi
számlában jóváírja.
13.5.1. A szolgáltatás késedelmes teljesítéséből adódó kötbér
mértéke:
Amennyiben a szolgáltató a szerződés
keltétől számított 30 napon belül nem létesít előfizetői hozzáférési pontot,
illetve nem biztosítja a szolgáltatást, kötbér fizetésére köteles.
A kötbér
fizetés első napja az előfizetői szerződés keltétől számított 30. napot követő
első nap. A kötbér mértéke minden késedelmes nap után a szerződésben megjelölt
előfizetői szolgáltatással kapcsolatban fizetendő nettó előfizetési díj egy
napra vetített összegének nyolcszorosa. Kivételt képez a szolgáltatás késedelmes
teljesítése alól, ha erről a két fél külön szerződésben rendelkezik.
13.5.2. A hibás teljesítésből adódó kötbér mértéke:
Amennyiben a szolgáltató jelen ÁSZF 13.5.
pontja szerint hibásan teljesíti a szolgáltatást, kötbért köteles fizetni.
Ha a hiba
következtében az előfizetői szolgáltatást nem lehet igénybe venni (teljes körű jelkimaradás),
a kötbér mértéke minden késedelmes nap után a hiba bejelentését megelőző az
előző hat hónapban az előfizető által az előfizetői szerződés alapján az adott
előfizetői szolgáltatással kapcsolatban kifizetett (előre fizetett díjú
szolgáltatás esetén felhasznált) díj átlaga alapján egy napra vetített összeg
nyolcszorosa. Hat hónapnál rövidebb időtartamú előfizetői jogviszony esetén a
vetítési alap az előfizetői jogviszony teljes hossza alatt kifizetett
(felhasznált) díj átlaga alapján egy napra vetített összeg.
Ha a hiba következtében az előfizetői
szolgáltatást a szolgáltató érdekkörében felmerülő okból a szolgáltató által
vállalt minőséghez képest gyengébb minőségben (jel-zaj viszony) képes csak
igénybe venni, a szolgáltatónak a fenti bekezdésben meghatározott kötbér felét
kell fizetnie.
13.6. Vis maior
Egyik fél sem felel a szerződés szerinti kötelezettsége
teljesítéséért azon esetekben, amikor olyan, bármely fél érdekkörén kívül eső,
előre nem látható, illetve elháríthatatlan körülmények (vis maior) merülnek
fel, amelyek megakadályozzák a szerződés teljesítését, illetőleg a szolgáltatás
igénybevételét. Ilyen körülmények különösen: háborús cselekmények, lázadás,
szabotázs, robbantásos merénylet, terrortámadás vagy természeti katasztrófa, súlyos
energia-ellátási zavar, munkabeszüntetés, a honvédelmi törvény, rendőrségi
törvény alapján feljogosított szervek rendelkezésére tett intézkedés.
14.1.
A jelen fejezet kötbér és díjcsökkentési rendelkezései jelen ÁSZF 12.-13.
pontjaiban szabályozottak.
14.2. Előfizetői szolgáltatással kapcsolatos viták rendezésének módja
Ha az előfizető a hibás
teljesítéssel kapcsolatos szolgáltatói állásfoglalást vitatja, a Nemzeti Hírközlési
Hatóság Hivatalától illetve a Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselőjétől
kérheti, hogy nyilatkozzék a szolgáltató által végzett hiba megállapítás és
hibakijavítás megfelelőségéről, továbbá az előfizető a területileg illetékes
fogyasztóvédelmi felügyelőséghez is fordulhat.
Ha az előfizető a
szolgáltatónak a hibás teljesítéssel kapcsolatos állásfoglalását vitatja, a
hatósághoz, illetve a hatóságon belül a Hírközlési Fogyasztói Jogok
Képviselőjéhez fordulhat.
Az előfizető a
szolgáltatóval szemben fennálló követelését az elévülési időn belül bíróságon
érvényesítheti. Az elévülési idő 1 év.
Az
előfizetői jogviszonyból eredő esetleges vitás kérdéseik rendezésére szerződő
felek a szolgáltató székhelye szerint illetékes bíróság kizárólagos
illetékességét kötik ki.
Az
előfizető a 12.4. és a 13.3.1. pontokban meghatározott bejelentésének
elutasítása esetén jogosult a Nemzeti Hírközlési Hatóság Hivatalának illetve a
Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselőjének vizsgálatát kérni, vagy a 14.2. pont
szerint eljárni.
Az előfizető
csak hatályos előfizetői szerződés birtokában csatlakoztathatja a
végberendezést a hálózathoz. A végberendezést az előfizető biztosítja, azzal
kapcsolatban a szolgáltató felelősséggel nem tartozik.
Amennyiben az
előfizetői végberendezés hibás, illetve rosszakaratú csatlakoztatása, vagy
hibájából eredően a szolgáltatónak kára keletkezik, azt az előfizetővel szemben
érvényesítheti.
A szolgáltató
adatkezelésre, illetve adatbiztonságra vonatkozó rendelkezéseit jelen ÁSZF 8.
számú Mellékletét képező adatkezelési és adatbiztonsági Szabályzata
tartalmazza.
17.1. Az előfizető a szolgáltatások biztosításáért a jelen ÁSZF 5.
sz. Melléklete szerinti egyszeri és folyamatos díjakat köteles fizetni.
17.2. Számlázás módja és a díjbeszedés rendje
A szolgáltató a fizetendő díjakról számlát bocsát ki az
előfizető számára, amelyet a számlán feltüntetett fizetési határidőn belül
köteles az előfizető kiegyenlíteni.
A
belépési díjat – részletfizetés esetén az első részletet – az előfizetői
szerződés megkötése után fizeti az előfizető a szolgáltató számlája alapján. A
létesítés feltétele a belépési díj, részletfizetés esetén az első részlet
összegének beérkezése. A szolgáltató kérheti az eredeti feladóvevény
bemutatását annak igazolására, hogy a befizetés megtörtént. Az előfizetési díj
a tesztelt és megkezdett szolgáltatás kezdési időpontjától esedékes a szolgáltató
számlája alapján.
A szolgáltató a szolgáltatással kapcsolatban felmerült díjakról
számlát állít ki. Az előfizető kérésére a szolgáltató a kiállított számlákról
adminisztrációs díj ellenében másolatot készít.
17.3. Díjfizetési gyakoriság, számlázási időszak
Az
előfizetési díjfizetési gyakoriságát az előfizető az egyedi szerződésben
meghatározhatja. A számla kiegyenlítése - a számlán feltüntetett fizetési
határidőn belül - havi fizetés esetén tárgyhóban, negyedéves fizetés esetén a
negyedév középső hónapjában esedékes. Lehetőség van féléves vagy éves
gyakoriságú díjfizetés választására oly módon, hogy - ezekben az esetekben az
előfizető a számlázási időszak kezdetén, a számlán feltüntetett fizetési
határidőn belül fizeti ki a vonatkozó előfizetési díjat. Ezen előfizetők
fizetési kedvezményben részesülhetnek. A díjfizetési gyakoriságot az előfizető
az általa kért gyakoriság naptári időszakát megelőző 30 napig módosíthatja. Az
I. programcsomag tekintetében a szolgáltató gazdaságossági okok miatt nem
köteles biztosítani a havi díjfizetés lehetőségét.
A díjfizetési időszakok naptári időszakokra értendők.
A szolgáltatónak jogában áll a számlázási időszakot módosítani. A díjfizetési
időszak módosulásáról a szolgáltató az előfizetőt jelen általános szerződési
feltételekben meghatározott módon értesíti.
17.3.1.Díjfizetési módok
Az előfizetési díj kiegyenlítésének módját az előfizető az
előfizetői szerződésben meghatározhatja. A díjfizetés módja lehet:
·
·
készpénz átutalási utalvány
·
·
csoportos beszedési megbízás alapján
pénzintézeti átutalás.
·
·
Egyéb pénzintézeti átutalás
·
·
A szolgáltató esetenként, különleges körülmények
fennállása esetén (például: üzletkötős szerződtetés esetén, a hátralék
kiegyenlítésére) valamint egyes ügyfélszolgálati irodáiban a készpénzes vagy
bankkártyás fizetés lehetőségét is biztosítja az előfizető részére
17.3.2. A számlázás
A szolgáltató a fizetendő díjról az igénybevevő részére
egyéni értesítésben számlát küld. Amennyiben az előfizető a számlát az
előfizetői szerződésben megjelölt számlázási időszak kezdetétől számított 10
napon belül nem kapja kézhez, úgy ezt 5 napon belül az ügyfélszolgálatnál
köteles jelezni. Ha az előfizető által megadott címadatok megegyeznek a
szolgáltató által nyilvántartott és a számlán levelezési címként feltüntetett
címmel, úgy a szolgáltató a számlát annak kiküldését követő 5. munkanapon
kézbesítettnek tekinti.
A szolgáltató az előfizetőnek kiállított számlán szereplő
egyenleget elfogadottnak tekinti, amennyiben az előfizető a számla ellen nem
nyújt be reklamációt a 13.3. pontban foglaltaknak megfelelően. Az előfizető
köteles a számla szerinti díjat a számlán szereplő fizetési határidőre
befizetni. Ha az előfizető a számlán feltüntetett fizetési határidőt
elmulasztja, a késedelem első napjától a tartozás kiegyenlítésének napjáig
terjedő időszakra a mindenkori jegybanki alapkamatnak megfelelő késedelmi
kamatot köteles megfizetni.
Amennyiben az előfizető számlareklamációja nem volt megalapozott,
úgy az előfizető köteles a számla összegét, valamint a számla fizetési
határidejétől számított késedelmi kamatot a szolgáltató számlájára befizetni.
17.4. Előfizetési díjak
Az előfizető a szolgáltatás igénybevételéért az igényelt
programcsomagnak megfelelő előfizetési díjat fizet a szolgáltatónak. Az
előfizetési díj a tesztelt és megkezdett szolgáltatás igazolt kezdési időpontjától
esedékes a szolgáltató számlája alapján.
A szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a területileg elkülönült
hálózatokon, illetve a különböző tartalmú, de azonos megnevezésű szolgáltatás
csomagjaiért eltérő előfizetési díjakat, díjfizetési struktúrákat (fizetési
gyakoriság, fizetési mód) állapítson meg.
A szolgáltató által megállapítható díjak típusait és azok mértékét
jelen ÁSZF 6. sz. Melléklete tartalmazza.
17.4.1. Előfizetési díjak nem egyéni előfizetők esetén
A szolgáltató fenntartja a jogot, hogy az egyéni és nem egyéni (a
továbbiakban közületi) előfizetőinek eltérő előfizetési díjakat állapítson meg.
Közületi (üzleti) előfizető az a nem természetes személy, aki az előfizetési
szerződés megkötésekor úgy nyilatkozik, hogy gazdasági vagy szakmai
tevékenységi körén belül veszi igénybe az előfizetői szolgáltatást.
Közületi (üzleti) előfizetők esetén, az előfizetési díj mértéke
egyedi megállapodás alapján kerül meghatározásra, azzal, hogy az vételi
helyenként nem haladhatja meg a közületi (üzleti) előfizető esetén az egyéni
előfizetési díj kétszeresét.
17.5. Kedvezmény az egyes díjakban
A szolgáltató önállóan dönthet a kedvezményekről,
meghatározott idejű, illetve meghatározott területi hatályú akciókról, amelyek
a díjakat csökkentik. A szolgáltató saját érdekében ezek nyilvánosságát
biztosítja.
A szolgáltató egyedi elbírálás alapján is biztosíthat kedvezményt
az azonos helyzetben lévők azonos elbírálás alá esésének elvét szem előtt
tartva.
Nemzeti Hírközlési Hatóság Igazgatósága
1015 Budapest, Ostrom u. 23-25. Telefon: (1) 375-7777, Telefax:
(1) 356-5520
A területi irodák címe:
1133
Budapest, Visegrádi u. 100. Telefon: (1) 468-0500, Telefax: (1) 468-0626,
6721 Szeged,
Csongrádi sgt. 15. Telefon: (62) 568-300, Telefax: (62) 568-368,
7624 Pécs,
Alkotmány u. 23.
9401 Sopron,
Kossuth L. u. 26. Telefon: (99) 518-500, Telefax: (99) 518-518,
4025 Debrecen,
Hatvan u. 43.
3529
Miskolc, Csabai kapu 17. Telefon: (46) 555-515, Telefax: (46) 411-475
Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség
1088 Budapest, József krt. 6. Telefon: (1) 459-4999
Területi Fogyasztóvédelmi
Felügyelőségek:
1. 1. Győr-Moson-Sopron
Megyei Közigazgatási Hivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség
9022 Győr,
Árpád út 32. Telefon: (96) 514-484, (96) 514-485, Telefax: (96) 514-488,
2. Vas
Megyei Közigazgatási Hivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség
9701
Szombathely, Hollán E. u. 1. Telefon: (94) 312-177,
3. Zala
Megyei Közigazgatási Hivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség
8900
Zalaegerszeg, Kosztolányi D. u. 10. Telefon: (92) 313-597,
4. Veszprém
Megyei Közigazgatási Hivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség
8201
Veszprém, Megyeház tér 1. Telefon: (88) 421-812, Telefax: (88) 327-037,
5.
Komárom-Esztergom Megyei Közigazgatási Hivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség
2800
Tatabánya, Fő tér 4. Telefon: (34) 311-846, Telefax: (34) 311-873
6. Fejér Megyei
Közigazgatási Hivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség
8000
Székesfehérvár, Piac tér 12/14. Telefon: (22) 312-324, Telefax: (22) 311-577
7. Somogy
Megyei Közigazgatási Hivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség
7400
Kaposvár, Fő u. 57. Telefon: (82) 410-026, Telefon/Telefax: (82) 424-151
8. Baranya
Megyei Közigazgatási Hivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség
7623 Pécs,
József A. u. 10. Telefon: (72) 507-060, Telefax: (72) 507-062,
9. Tolna
Megyei Közigazgatási Hivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség
7100 Szekszárd,
Szt. István tér 11-13. Telefon: (74) 411-983, Telefax: (74) 411-749,
10. Pest Megyei Közigazgatási Hivatal
Fogyasztóvédelmi Felügyelőség
1052
Budapest, Városház u. 7. Telefon: (1) 318-2681, Telefax: (1) 317-6808,
11.
Bács-Kiskun Megyei Közigazgatási Hivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség
6000
Kecskemét, Deák F. tér 3. Telefon: (76) 486-089, Telefax: (76) 481-027,
12. Nógrád
Megyei Közigazgatási Hivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség
3100 Salgótarján,
Rákóczi út 36. Telefon: (32) 520-489, Telefax: (32) 520-490,
13. Heves
Megyei Közigazgatási Hivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség
3300 Eger,
Kossuth L. u. 9. Telefon: (36) 311-093, Telefax: (36) 321-796,
14.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Közigazgatási Hivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség
5000
Szolnok, Kossuth L. u. 2. Telefon: (56) 343-603
15. Csongrád
Megyei Közigazgatási Hivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség
6741 Szeged,
Rákóczi tér 1. Telefon: (62) 420-931, (62) 420-566, Telefax: (62) 425-335
Gazdasági Versenyhivatal
1054 Budapest Alkotmány u. 5., Telefon: 472-8900, Telefax:
472-8905
19.1. A
szolgáltató az általános szerződési feltételeket az ügyfélszolgálatán közzéteszi,
s arról vagy annak
előfizető által megjelölt egyes részeiről - az
előfizető kérésére -térítésmentesen másolatot ad.
19.2. A szolgáltató az ÁSZF módosítását megelőzően 30
nappal értesíti az előfizetőt. A szolgáltató nem köteles az ÁSZF azon módosításai
esetén értesíteni az előfizetőt, amikor az ÁSZF módosítása új szolgáltatás
bevezetése miatt válik szükségessé, és a módosítás a már nyújtott
szolgáltatásokra vonatkozó ÁSZF-et nem érinti.
Az értesítés módját a szolgáltató
az érintett előfizetők számának függvényében határozza meg. A szolgáltató az
értesítést az alábbi módokon teljesítheti:
·
·
az előfizető
közvetlen, írásbeli értesítésével (értesítés levélben); vagy
·
·
elektronikus
levélben;
·
·
egyéb
távközlési úton,
·
·
az
értesítendő előfizetők körétől függően országos vagy megyei napilapban legalább
két alkalommal feladott közlemény útján, amellyel egyidejűleg a szolgáltató
köteles az értesítést az ügyfélszolgálatán is közzétenni.
A
műsorelosztási szolgáltatásra vonatkozó előfizetői szerződés általános
szerződési feltételeinek módosításáról - ide nem értve a szolgáltatási csomag
összetételére, illetve a szolgáltatás díjának emelésére vonatkozó módosítást -
szóló értesítésnek a szolgáltató a következő módon is eleget tehet:
a) az
értesítést az értesítendő előfizetők köréhez igazodó terjesztésű, ingyenes
időszaki lapban feladott közlemény útján közzéteszi, vagy amennyiben ilyen időszaki
lap az adott földrajzi területen nem áll rendelkezésre, úgy
b) minden
előfizetője számára díjmentesen elérhető információs csatornáján legalább 15
napig, naponta legalább összesen 3 óra időtartamban az értesítést közzéteszi.
19.3. Az általános szerződési feltételek módosításáról
szóló értesítésnek legalább a következőket kell tartalmaznia:
a) pontos utalást az általános
szerződési feltételek módosított rendelkezéseire;
b) a módosítások lényegének rövid leírását,
c) a módosítások hatályba lépésének időpontját;
d) a közzétett általános szerződési feltételek
elérhetőségét;
e) ha a szolgáltató az előfizető által igénybe vett
előfizetői szolgáltatások díját módosítja, akkor a módosított díj összegét.
f) azt a feltételt, jogszabályváltozást
vagy hatósági döntést, lényeges körülményt, amellyel a szolgáltató a módosítást
indokolja;
g) az előfizetőt az általános
szerződési feltételek egyoldalú módosítása esetén megillető jogosítványokat.