Budapestre jönnek a kábelguruk

Írta: postatib, 2004. Augusztus 18, Szerda09:11 Letöltve: 18

 

Budapesten tartja közgyűlését a két legrangosabb európai kábeles szakmai szervezet.


Az amerikai CTAM testvérszervezeteként létrejövő európai Kábeles és Távközlési Marketing Szövetség szeptemberben érkezik a fővárosba, ahol az alakuló közgyűlésére kerül sor. Jövő márciusban pedig a vezető szolgáltatókat tömörítő Európai Kábelkommunikációs Szövetség is Budapesten tartja közgyűlését. Utóbbi védnökségére Kovács Kálmán informatikai és hírközlési minisztert kérték fel.

A tárca vezetője nemrég öszszehívta az IHM, a kábelpiaci érdekképviseletek és a szolgáltatók képviselőit. A résztvevők egyetértettek abban, hogy a kábeltelevíziós piac működésével kapcsolatosan a hatóságok és az érdekképviseletek részéről egyaránt felvetett, és eddig megoldatlannak tartott kérdéseket többoldalú párbeszéd, együttműködés és lehetőség szerint önszabályozás keretében rendezzék. A kábelszolgáltatók képviselői által felvázolt megoldást, az önszabályozó kamarába tömörülés lehetőségét az IHM is támogatja.

Forrás:www.vg.hu

 

A UPC szerint nagymértékben nő az illegális adatforgalom

Írta: postatib, 2004. Augusztus 16, Hétfő10:58 Letöltve: 482

 

 

Az illegális le- és feltöltések megakadályozására a napokban alakul meg a Szövetség a Szerzői Jogokért Egyesület, közölte a HírTV.


Az internet terjedésével egyre nagyobb gondokat okoz a film- és zeneiparnak az illegális adatforgalom, ugyanis a fájlcserélő hálózatok terjedésével tulajdonképpen az internetelőfizetés költségén lehet hozzájutni a legújabb filmekhez és dalokhoz. A forgalmazók, kiadók és előadók mellett az állam is bevételtől esik el, ugyanis ha elmaradnak a szerzői jogdíjak, akkor elmaradnak az azután fizetendő áfa-bevételek is.

Az egyik hazai szélessávú internetszolgáltató, a UPC tapasztalatai alapján olyan nagy mértékben növekszik a hazai adatforgalom, hogy az véleményük szerint nem tudható be pusztán az intenzív weboldal böngészésnek. Az általuk mint szolgáltató által meghatározott és engedélyezett havi 15 gigabyte-nyi, azaz 24 adat cd-nyi adatforgalom egyre inkább kevésnek bizonyul. "Az előfizetőink kilencven százaléka soha nem éri el ezt a mennyiséget, de érdekes jelenség, hogy ez a fennmaradó tíz százalék generálja az egész adatforgalomnak az ötven, hatvan vagy akár a hetven százalékát is." - nyilatkozta a csatornának Szűcs László, a UPC sajtókapcsolati igazgatója.

A chello internetelőfizetésnél ha a fogyasztó egy hónapban 15 GB-nál nagyobb mennyiségnél több adatot tölt le, a szolgáltató a sebességet 90%-al lassítja, ami így ezután szinte már csak böngészésre és e-mailezésre elegendő. Az nem tisztázott, hogy a UPC az adatforgalom mérésénél miért nem veszi figyelembe az interneten lévő szélessávú tartalmak nagyarányú növekedését. Ugyan a forgalmazott adatok közé a belső hálózati forgalom nem számít bele, de ha valaki nem a chello Arénában kíván játszani hanem máshol, vagy sokat hallgatja a chello online rádiót, akkor gyorsan elérheti a 15 GB-ot és máris rosszhiszemű "túlfelhasználást" végez, büntetősávra kerül.

Ha valaki saját, illetve családi célra másol zenét vagy filmet, az még nem büntetendő, azonban az internetre való feltöltés, illetve a kereskedelmi célra való letöltés már jogellenes. A Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület részéről Dr. Szinger András jogász szerint sem ez a megfelelő út. "Mindenképpen a feltöltésnél kellenne megfogni ezeket az illegális cselekményeket, hiszen a feltöltés az a pont, ahol a hatályos jog szerint engedélyt kell kérni az érintett jogosultaktól. Úgy tudom, hogy a rendőrségnek is van egy olyan csoportja, aki az internetes jogsértésekkel foglalkozik hiszen, hogy ha ez a feltöltés és nyilvánossághoz hozzáférhetővé tétel szerzői jogi engedély nélkül történik, akkor ez egy büntető tényállást is megvalósít, tehát büncselekmény is."

Forrás:www.sg.hu

 

 

SOLSAT hírek

Írta: Badari György, 2004. Augusztus 15, Vasárnap16:58 Letöltve: 232

 

Hírek a www.solsat.com oldalról:


Szeptemberben indul az új ABC1 csatorna

A Disney megerősítette a népszerű ABC TV hálózat britt változatának szeptember 27.-ei indulását. Az ABC1 csatorna egyelőre csak a Freeview nézőknek lesz elérhető, de vannak tervek a fizetős TV platformok felé is, pl. a Sky Digital-ra. Az ITV tervezett új szórakoztató csatornája, az ITV3 után fog indulni és utána néhány hónapig nem lesz változás. Az ABC1 reggel 6-tól este 6-ig fog sugározni szeptember 27.-étől és tervezik a 24-órás műsoridőt. A műsor tartalmazni fogja a britt drámákat, humort és sorozatokat beleértve a General Hospital sorozat, a Sports Night és a The Geena Davis Show, Once & Again, Home Improvement és 8 Simple Rules. "Az első fázisban az ABC1 az alul-szolgált britt nézőket - akik nappal elfoglaltak otthon - fogja megnyerni" - mondta John Hardie a Disney-nél az indulásról. (Augusztus 8)

Új ITV3 csatorna indul novemberben

Az ITV vezetője, Charles Allen nyilatkozott az ITV3, a hamarosan induló dráma és sorozat csatornáról, ami szabadon fogható szolgáltatás lesz a Freeview-on, kábelen és a Sky közelgő Freesat szolgáltatásán november 1-től. A szolgáltató több hónapig vitatta, hogy a csatorna szabadon fogható vagy szigorúan fizetős TV legyen. A Sky az ITV-t a nézők számának alapján tenné az ITV3-at fizetős TV-vé. A Granada Plus jövőjéről, amely a Granada-n és Sky-on fut és az ITV műholdas sugárzásáról is tárgyalnak, még semmi sem dőlt el. (Augusztus 8)

A Sci Fi csatorna elindítja első valóságműsorát

A Sci Fi csatorna reméli, hogy bővítheti nézőit első valóságműsora műsorra tűzésével. A britt Sci Fi az amerikai Mad Mad House műsorát szerezte meg, amely 10 versenyő harcáról szól 100.000 dollárról, ahol egy látnok, egy vámpír, egy nudista, egy voodoo pap és egy modern primitívvel teli házban kell túlélniük. A műsor nagy fogás lehet Nagy Britanniában magas nézettséggel. (Augusztus 7)

Az új Sky+ doboznak nagyobb merevlemeze lesz

A Sky bejelentette a Sky+ személyi videófelvelő rendszer új változatát, amely októbertől lesz megvásárolható. Az új doboz, a Sky+ 160, egy nagyobb, 160 GB-os merevlemezzel lesz felszerelve ami 80 órányi felvételre elegendő. 399 angol fontba fog kerülni és két USB porttal lesz felszerelve az otthoni használatra. A Sky legutóbbi előfizetőiből számolva most 397.000 Sky+ használó lehet. Brian Sullivan, a New Product Development and Sales rendezője a Sky-nál mondta: "Sky+ átalakítja az utat a TV-nézésben. A következő lépés a Sky+ 160 indulása és a programfrissítés minden Sky+ dobozon, ami nagyobb rugalmasságot, változtathatóságot és vezérelhetőséget biztosít a növekvő előfizetői bázisunknak. Az előfizetőink visszajelzéseiből következtetve új felvelő funkciót és egy 80 órás tárolókapacitást építettünk be." (Augusztus 7)

Új skót futball csatorna a Sky-on

A skót műsorszóró Setanta új SPL Live sportcsatornát indít a Sky Digital 429-es csatornáján. A csatorna 38 élő és 4 régebbi felvételt
közvetít évente. Hetente egy élő közvetítés, 7 órás hírműsorral, riportokkal és széleskörű előrejelzések minden SPL játékról. Az előfizetés 12.99 havonta vagy 119 angol font évente. (Augusztus 6)

Új UKTV TV-műsor kereső indul

Az UKTV új kereső TV-szolgáltatást indít ami lehetőséget ad a nézőknek, hogy egy héttel előre megtervezzék a nézni kívánt műsorokat a távirányítójuk piros gombjának megnyomásával. A keresés mező kiválasztásával a nézők kulcsszavak segítségével megnézhetik, hogy egyes műsorok mikor kerülnek sugárzásra, vagy kedvenc színészük vagy színésznőjük alapján is kereshetnek. A nézők 15 penny-t fizetnek percenként, mialatt online kapcsolatban keresnek és 30 perccel figyelmeztet a keresett műsor indulása előtt. (Augusztus 6)

Sky részvények esése a gyenge növekedés miatt

A Sky részvények 20 centet estek múlt szerdán, elérve a legalacsonyabb értéküket 2002 októbere óta és 2 millió angol fontot veszített a cég értékéből a gyenge negyedéves pénzügyi eredmények miatt. James Murdoch, a Sky CEO-ja szerint a cégnek újra kell gondolnia a jelenlegi stratégiáját. A Sky-nak egy nagyobb márkává kell válnia és megkezdeni a tárgyalásokat a fizetős TV-kkel. A negyedik negyedben a Sky 81.000 új előfizetővel rendelkezett, szemben az elmúlt év azonos időszakában 133.000-el. Városi elemzők szerint több mint 100.000-es előfizetői növekedés várható. (Augusztus 5)

Alsókulcsos Freesat szolgáltatást indít a Sky

A hírek fényében James Murdoch, a Sky CEO-ja szerint a Sky lebecsülte az új előfizetők megnyerését és többé nem akarnak szabad vagy olcsó szolgáltatást. Ez beárnyékolja a Sky viszonyát a Freesat-hoz, ami a Freeview olcsó ellenfeleként hirdeti magát. A Freesat előreláthatóan több alsókulccsal fog sugározni a britt Freeview gyengébb területein. (Augusztus 5)

A Watchdog megbírságolta a pornó csatornát a hiba után

A Media watchdog Ofcom először bírságolt meg egy műsorszolgáltatót, a felnőtt műholdas XplicitXXX-et 50.000 angol fonttal kódolatlan sugárzásért a korai délutáni 8.30-as adásért. Az Ofcom megbírságolta a Digital Television Production Company-t, amely a csatornát üzemelteti káros sugárzásért amelyben orális szexet és önkielégítést sugároztak túl korai időpontban. A Guardian jelentése szerint a csatorna, amely kódolt adást sugároz az előfizetőinek felnőtt tartalommal este 10 után véletlenül egy ismétlődő hat perces bejátszást vetített egy szabadon fogható reklámblokkban este 8.30 és 10 között idén április 10.-én. Egy hatpontos bűntetést jelentene - aminek maximális értéke 250.000 angol font lehet - ,de figyelembe véve a csatorna pénzügyi helyzetét és azt a tényt, hogy a csatorna nem szándékosan sugárzott, enyhítették a bűntetést. A tévedés oka, hogy az XplicitXXX műsorkezelője szabadságon volt és egy helyettes tévedésből összecserélt két szalagot az azonosító dobozban. (Augusztus 4)

Négy rádióállomás kap új EPG számot

Négy rádióállomás kerül új pozícióba a Sky Digital elektronikus programján. Az új csatornaszámok: UCB Bible 884, UCB Talk 885, BBC Radio nan Gaidheal 889 és Pure Dance 890. (Augusztus 4)

A Channel 4 elindítja saját rádióállomását

A Channel 4 elindítja saját beszélgetős digitális rádióállomását. Az állomás célja a rivalizálás a BBC Radio 4-el és 90 millió angol fontos beruházással új területek szerzése a Channel 4-nek. (Augusztus 3)

Új külső a Sky Sports News-nak

A Sky Sports News felfrissült az új futball szezon kezdetére. A grafika és a menük sokkal kerekebbek lettek és a kék színt erőteljesebben használják. (Augusztus 5)
[b]

 

Vélemények megtekintése (1)!

 

 

Földfelszíni digitális televízió-műsorszórás Budapesten

Írta: postatib, 2004. Augusztus 10, Kedd17:16 Letöltve: 193

 

Áttekintő cikk a DVB-T sugárzásról, a magyarországi jelenlegi és jövőbeni helyzet tükrében.


Földfelszíni digitális televízió-műsorszórás Budapesten

Budapesten és környékén 1999 óta fogható az Antenna Hungária földfelszíni digitális műsorcsomagja, amely kezdetben mérőjeleket, majd a három közszolgálati csatornát, azaz az MTV1, MTV2 és a Duna Televízió műsorát tette elérhetővé. 2001-től saját, 1kW-os teljesítményű adóberendezéssel rendszeressé vált az említett három program sugárzása, így az UHF 43-as csatornán egy hétköznapi tetőantennával, és egy DVB-T-vevővel, azaz a földfelszíni digitális adókat venni képes set-top-box segítségével igen jó minőségben lehet venni e három tévéműsort. A digitális műsorszórás előnyei, a közel DVD-minőségű kép és hang, az elektronikus műsorújság és teletext, a mobilitás és az interaktív szolgáltatások mindenképpen ennek a technológiának jósolnak fényes jövőt. A külföldi tapasztalatok azt mutatják, hogy Angliában, Németországban, Finnországban, Spanyolországban, Svédországban, Olaszországban és Hollandiában mind szélesebb körben állnak át az üzemszerű digitális műsorszórásra, olyannyira, hogy Berlin térségében már teljesen le is állították az analóg televíziós sugárzást.

Magyarországon a tervek szerint 2005-től kezdődik meg az országos digitális hálózat kiépítése. Ennek első lépcsőjeként a budapesti UHF 43-as csatorna, illetve a már működő, szintén budapesti 28-as csatorna kínálatát 2004 negyedik negyedévéig egy tíz műsorból álló, úgynevezett multiplex-programcsomaggal töltik fel. A kínálatban a tervek szerint hazai és külföldi közszolgálati adók fognak helyet kapni. Az országos hálózat részeként 2002 májusától 10kW-os teljesítménnyel sugároz a kabhegyi adó, amely a Dunántúl északi és középső részén teszi lehetővé a digitális földfelszíni televíziózást. Az adó kínálata egyelőre megegyezik a két budapesti adóéval.

A budapesti Széchenyi-hegytől északnyugatra, Budakeszin, az adótoronytól mintegy tíz kilométerre, de a toronyra való optikai rálátás enyhén korlátozott volta mellett is kitűnő vételt tudtam elérni egy Strong típusú vevőegységgel, és a meglévő tetőantennával. A vett jel szintje ugyan 35-40% között mozog, minősége pedig 60-70%-os, de még így is csupán elenyésző mértékben jelentkezett megakadás vagy a kép kockákra esése. (Összehasonlításul: az analóg adások közül a három országos műsort tökéletes minőségben, NICAM hanggal tudom venni, míg a budapesti regionális analóg műsorok közül csupán a Hálózat TV (Főnix TV) látható nagyon rossz, fekete-fehér és szemcsés képpel.) A digitális adás kísérleti jellege mindazonáltal látszik: időnként adókimaradások vannak, amik után megváltozott PID-értékek jelentkeznek. Mindez pedig befolyásolja a kép- és hangminőséget, illetve a csatolt szolgáltatások, úgymint a teletext vagy az EPG működését. Információim szerint a 43-as csatornán működő, kisteljesítményű adó antennája az ősszel felkerül a Széchenyi-hegyi adótorony tetejére, és ezzel párhuzamosan az adó teljesítményét is megnövelik. Az idei év második felére tehát már komoly alternatívaként vehetik igénybe az érdeklődők a földfelszíni terjesztésű, digitális műsorszórás nyújtotta kitűnő szolgáltatásokat. Ami pedig a költségeket illeti: a műsorok vétele ingyenes, a digitális vevőegységek pedig már 25-30000 Ft-tól elérhetőek a szakkereskedésekben és internetes áruházakban.

 

 

Szeptember 6-án indul az első reklámcsatorna

Írta: postatib, 2004. Augusztus 11, Szerda09:39 Letöltve: 5

 

A világon elsőként teljes mértékig a reklámoknak szentelt műholdas TV csatorna indulhat az Egyesült Királyságban.


Az Advert Channel kínálatában a tervek szerint a jelen, illetve az elmúlt négy évtized legjobb reklámjai szerepelhetnek. A csatorna alapítói szerint a fogyasztók részéről jelentős igény mutatkozik a reklámokra, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy naponta mintegy 4000-et töltenek le a brit felhasználók az Internetről. A nézők a csatorna jóvoltából a jövőben a televíziós hirdetésekhez kapcsolódó játékokban és betelefonálós műsorokban is részt vehetnek.

Az Advert Channel adása a hírek szerint szeptember 6-án indul.

Chelsey Baker, az adó egyik alapítója igen optimista, s azt mondja, hogy sokan jobban szeretik a reklámokat, mint magukat a televíziós programokat.

forrás:BBC News Online

 

Szóljon hozzá!

 

 

Nagyhal jöhet a kábeltévépiacra

Írta: postatib, 2004. Augusztus 05, Csütörtök16:53 Letöltve: 177

 

Átalakíthatja a magyar kábeltévépiacot a világ egyik legnagyobb kockázatitőke-kezelő társasága, a New York-i székhelyű Warburg Pincus, amely piaci információk szerint az eladás előtt álló FiberNet Rt. új tulajdonosa lehet - írja a Világgazdaság.



Piaci információk szerint a világ egyik legnagyobb kockázatitőke-kezelő társasága, a New York-i székhelyű Warburg Pincus lehet az eladás előtt álló FiberNet Rt. új tulajdonosa. A Világgazdaság értesülését a magyar kábelszolgáltató részéről sem megerősíteni, sem cáfolni nem kívánták. Egyelőre megjósolhatatlan, milyen hatással lesz a tőkeerős pénzügyi befektető megjelenése a hazai kábelpiacon, de ez a tranzakció is azt mutatja, jelentős változások várhatók. Úgy tudjuk, a UPC Magyarország Kft. sem adta fel terjeszkedési terveit. A legnagyobb magyar kábelszolgáltató az Egyesült Magyar Kábeltelevízió Kft. (EMKTV) felvásárlásáról folytat tárgyalásokat. A UPC a felvásárlásról szóló információkat nem erősítette meg, de nem is cáfolta, hogy megkezdődtek a tárgyalások.

Az 1999-ben alapított, mintegy 150 ezer előfizetővel rendelkező FiberNet jelenlegi tulajdonosa, a Mural Holding BV-n keresztül, az amerikai Argus Capital Group Limited. A közép- és kelet-európai befektetésekre szakosodott cég több mint 170 millió dolláros magántőke-befektetési alapot kezel. Jelenleg Magyarországon, Cseh-, Lengyelországban és Londonban tart fenn irodákat. A FiberNet mellett egy lengyel kábelszolgáltató, egy cseh kereskedelmi tévéadó, illetve több más régiós cég - távközlési, informatikai, nyomdai - is szerepel az alap portfóliójában.

A Warburg Pincus a Postabank privatizációs tenderén való részvételével vált ismertté a hazai piacon. A társaság akkor az időközben a Danubius Rádiót megvásárló ugyancsak kockázatitőke-alap Advent International, valamint a Bartha és Társai Kft. alkotta konzorciumban tette meg ajánlatát, végül sikertelenül.

A Warburg Pincus fennállása 35 évében több mint 17 milliárd dollárt fektetett be mintegy 480 vállalatba, köztük olyanokba, mint a Barbie-kat gyártó Mattel, a UnitedHealth Group, a Mellon Bank Corporation vagy a BEA Systems. Mintegy 10 milliárd dollár tőkével rendelkezik, és további 7,5 milliárd befektethető dollár áll rendelkezésére. Magyarországon a Warburg eddig még nem vásárolt céget, és az Adeventtel ellentétben nincs helyi menedzsmentje.

Forrás: Világgazdaság

 

Szóljon hozzá!

 

 

 

 

Szeptembertől indul a digitális M3 TV Magyarországon

Írta: postatib, 2004. Augusztus 05, Csütörtök17:04 Letöltve: 583

 

A Magyar Televízió pár hete jelentette be, hogy szeptembertől elindítja digitális földi sugárzású csatornáját M3 néven, és ezzel egy időben kísérleti jelleggel a közszolgálati csatornák digitális sugárzása is megkezdődik.


A DVB (digital video broadcasting) rövidítés hamarosan csaknem olyan széles körben válik ismertté Magyarországon, mint maga a TV (televízió). A képi tömegkommunikáció ugyanis újabb fejlődési fokával fog megjelenni a hazai piacon, s kezdetét veszi a digitális tévézés. Ez amellett, hogy számos interaktív szolgáltatást kínál - például egy élő közvetítésnél válogatni lehet a különböző kamerák által felvett képek között, vagy különböző nyelveken jeleníthető meg kísérőszöveg, lekérhetők a filmek szerzői adatai, a sportesemények adatai még a verseny közben (mennyi volt Baumgartner Zsolt utolsó körideje a Forma 1-ben, stb.) - tökéletes képminőséget, s CD-minőségű hangot is kínál.

Amennyiben az MTV - terveinek megfelelően - szeptembertől sugározni kezdi az M3 műsorát, úgy ez a csatorna lehetne az első hazai, kizárólag digitálisan sugárzott program. Bár az adatok továbbítására használt formátum gyakorlatilag megegyezik a műholdról már ma is fogható digitális csatornákkal, ha a DVB-T hazánkban is elindul, akkor a háztartásokban tető- vagy (kellő technikai adottságok mellett) akár szobaantennával is foghatóak lesznek a jelek. Az a fogyasztó, aki kevésbé fogékony a műszaki újdonságokra és az említett kép- és hangminőség hidegen hagyja, csak annyit fog érzékelni a technológia váltásból, hogy bizonyos idő elteltével gombamód kezdenek szaporodni az általa is fogható TV csatornák. A digitális műsorfolyam ugyanis lehetővé teszi, hogy egyetlen frekvencián a jelenlegi egy műsor helyett akár 4-5 csatorna is helyet kapjon, így a jövőben a rendszer kiépítéséért felelős Antenna Hungária tervei szerint akár 200 program is elérhetővé válhat - írja piaci elemzésében a ReklámOK marketingkommunikációs folyóirat.

Az új technológia bevezetésének azonban a nézők számára is ára van. A ma kapható tévé-készülékek döntő többsége ugyanis nem képes feldolgozni a digitális jeleket. Ezért egy átalakítóra, az úgynevezett Set-top-box-ra van szükség, amely az analóg tévék számára is kezelhetővé teszi az adást. Mostanában egy közepes minőségű dekódert 25-50 ezer forint között kínálnak a híradástechnikai üzletek, de márkától és szolgáltatásoktól függően az ár akár 200 ezer forint is lehet. Természetesen már beszerezhetők a digitális adás vételére önmagukban is alkalmas készülékek, de ezek szinte kizárólag a digitális műsor vételére alkalmasak, a hagyományos analóg csatornák jeleit nem képesek fogadni. A ReklámOK kérdezősködése során egyetlen kétnormás készülékre bukkant csak, amelynek ára közel 700 ezer forint volt. Egy hasonló kaliberű analóg készülék ára valamivel félmillió forint felett van. Jobb megoldás tehát a set top box beszerzése.

Nyugat-Európa több országához hasonlóan a digitális tévézés meghonosítását az állam Magyarországon is támogatni fogja. Becslések szerint az országos, 15-20 csatornás rendszer kiépítése 20 milliárd forintba kerül majd.

Hazánkban a digitális műsorszórás elterjedése komoly változásokat ígér a média- és a reklámpiacon. Rövid időn belül négy csatorna tulajdonosa is új program indítását jelentette be. A sort a Viasat3 Explorer csatornája nyitotta, majd nem sokkal később a Filmmúzeum főzéssel foglalkozó programja, a TV2 nőket célzó csatornája és a Sport1 által tervezett technikai sportokkal foglalkozó Sport2 csatornájának ötlete került elő.

A magyar háztartások televízió ellátottsága elérte a maximumot, ami egyben azt is jelenti, hogy az új típusú technológia nem tud több nézőt a képernyő elé vonzani. "Azt gondolom, hogy a csatornák ugyanazt a nézőszámot osztják szét. Így nem hiszem, hogy szignifikáns hatása lehetne a nézettségre, bár már ma is látható egy 10 százaléknyi, nagyon sok csatornából álló portfólió, mely megtalálható az országos csatornák nézőtábora mellett, ez pedig nem nevezhető kevésnek. Ám ha valóban digitális műsorszórásról beszélünk, akkor annak rugalmassága könnyebben elkerülhetővé teszi a reklámokat, ami nem vonzza majd a hirdetőket. Ez pedig felveti azt a kérdést, hogy az induló csatornák képesek lesznek-e olyan bevételekhez jutni, hogy minőségi műsorokat készíthessenek?" - tette fel a kérdést a ReklámOK-nak nyilatkozó Somlói Zsolt, a Mindshare médiaügynökség ügyvezető igazgatója, aki legfeljebb egymilliárd forintosra taksálta a digitális tévék hirdetési bevételeinek lehetséges nagyságát.
Forrás: HVG

 

Szóljon hozzá!

 

 

 

 

 

Kábeltévék - kevesebb, de nagyobb

Írta: postatib, 2004. Augusztus 06, Péntek16:57 Letöltve: 73

 

Szaporodnak a koncentrációs tünetek a technológiaváltás küszöbén álló kábeltévépiacon. Ráadásul nem csak a kábeles szolgáltatókról van szó - a kis, tematikus tévécsatornák léte is a digitalizáláson múlik.


Átalakíthatja a magyar kábeltévépiacot a világ egyik legnagyobb kockázatitőke-kezelő társasága, a New York-i székhelyű Warburg Pincus lett ugyanis a FiberNet Rt. új többségi tulajdonosa, egy 72 millió dollár értékű tranzakció nyomán. "A magyar kábelpiac igen vonzó a piaci verseny, a szabályozási környezet és a növekedési potenciál szempontjából egyaránt" - idézi Joseph Schullt, a Warburg Pincus ügyvezető igazgatóját és az akvizíció lebonyolításának vezetőjét a Tőzsdefórum.

Az 1999-ben alapított, mintegy 150 ezer előfizetőt számláló - többek közt Kecskeméten, Baján, Gödöllőn, Siklóson, Cegléden és Budapesten szolgáltató - FiberNet eddigi főtulajdonosa a Mural Holding BV-n keresztül az amerikai Argus Capital Group Limited volt.

Terjeszkedők és egyesülők
Elemzők arra számítanak, hogy a hazai kábeltévépiac tovább koncentrálódik. Ezt támasztja alá a Világgazdaság értesülése, mely szerint a legnagyobb magyar kábelszolgáltató, a UPC Magyarország Kft. is terjeszkedik, az Egyesült Magyar Kábeltelevízió Kft. felvásárlásáról folytat tárgyalásokat.

A honi kábeltévés piacon persze, nem ez volt az első jel a fokozódó koncentrációra. Tavaly tavasszal a Németkábel tulajdonában lévő Győri Kábeltelevízió Szolgáltató Kft. és a kaposvári Kaposkábel Kft. egyesüléséből jött létre a Vidanet Kábeltelevízió Szolgáltató Rt., melynek alaptőkéje kétmilliárd forint lett, előfizetőinek száma pedig elérte a 74 ezret. Az egyesült társaság Győrött, Mosonmagyaróváron, Tatán, Kaposváron, Pécs belvárosában és Mindszenten nyújt kábeltelevíziós jelszolgáltatást, valamint internetszolgáltatást.

Visszaéltek az erőfölényükkel
Az sem véletlen, hogy a Gazdasági Versenyhivatal figyelme is a kábeltévépiac felé fordult. Tavaly gazdasági erőfölénnyel való visszaélés miatt a UPC Magyarország Kft.-t 40 millió forint, az Egyesült Magyar Kábeltelevízió Kft.-t (EMKK) pedig 8,5 millió forintra bírságolta.

A UPC elleni eljárás során a GVH versenytanácsa megállapította, hogy a cég visszaélt gazdasági erőfölényével, amikor programcsomagjainak összetételét a fogyasztók kinyilvánított preferencia-sorrendjét és a műsorköltség arányokat indokolatlanul figyelmen kívül hagyva módosította, továbbá az inflációt meghaladó mértékben növelte díjtételeit. Az Egyesült Magyar Kábeltelevízió Kft. esetében pedig azt állapította meg a versenytanács, hogy a cég oly módon és mértékben emelte kábeltelevíziós szolgáltatásainak árát, hogy az sértette a gazdasági erőfölénnyel való visszaélés tilalmát.

Technológiaváltás küszöbén
A hazai kábelszolgáltatóknak szükségük is van a koncentrációra, szakemberek szerint ugyanis költséges technológiai váltás előtt áll az ágazat. Sokak szerint ugyanis a digitalizálás elkerülhetetlen a kábeles piacon, annál is inkább, mert a szolgáltatók kettős nyomás alatt állnak.

A mostani technológiával legfeljebb félszáz tévéadást tudnak eljuttatni a háztartásokba, miközben a tévék "sorban állnak" azért, hogy ebbe a választékba bekerülhessenek. A másik oldalról viszont az előfizetők ostromolják a kábelesek ügyfélszolgálatait, több csatornát kérve. Digitalizálással viszonylag egyszerűen akár 300 adóig is fel lehetne menni. Kérdéses persze, hogy ennyi adóra lenne-e kereslet.

Létük a tétük
Sok kis tematikus tévécsatornának létfontosságú, hogy műsora bekerüljön a kábelszolgáltatásba. A szektornak ebben a szegmensében ugyanis az előfizetőktől beszedett díjakból a tévécsatornáknak fizet a kábeles cég. Márpedig a kis csatornák ez a pénz szinte fontosabb, mint a hirdetési bevétel, a reklámpiac ugyanis nem tartja el őket.

Forrás:Figyelőnet

 

Szóljon hozzá!

 

 

SOLSAT HÍREK

Írta: Badari György, 2004. Július 23, Péntek09:48 Letöltve: 4

 

A BBC adóknak szembe kell nézniük a szétszakadással
A héten indul a London TV a Sky-on
A Sky megszünteti a zenei TV csatornáit?
A BBC interaktív olimpiai szolgáltatása
A Chart Show TV új csatornát indít
Rapture TV felfüggesztette adását
Új reklám TV-csatorna indul
Elstein 500 millió fontot ajánlott a Hallmark Channel-ért
A BBC 10 órai hírei interaktívabbak lesznek
2005 elején indul a Teachers TV
Teletext játékok indulnak a Sky Digital-on



A BBC adóknak szembe kell nézniük a szétszakadással

A BBC TV adóknak és digitális szolgáltatásoknak több szétszakadással is
szembe kellett nézniük a hónapban miután az uniós tagok a technikai
testületben az ipari közbeavatkozás mellett döntöttek. Az uniós tagok
órákkal azután döntöttek a sztrájkról, hogy szubvenció jött létre a német
elektronikai óriással, a Siemens-el. A sztrájk július 21.-én kezdődik és
megtizedeli a BBC technikai oldalát néhány nappal az Athéni Olimpia
közvetítésének megkezdése előtt (bővebben lásd a http://www.solsat.com oldalon - a fordító). (Július 10)

A héten indul a London TV a Sky-on

Egy új 24 órás TV csatorna kezdi meg működését a Sky Digital-on arról, hogy
mit csináljunk és hova menjünk Londonban. A London TV arra szeretné rávenni
a londoniakat, hogy fedezzék fel saját városukat és segítsék a túristákat
ottlétük alatt. Az adás éjjel-nappal egy, a Temze folyóra néző stúdióból
történik. A főváros kultúrájáról, vásárlásról, étkezésről és kirándulásokról
fogja a legfrissebb információkat közvetíteni a legfrissebb és különleges
ajánlatokkal együtt. (Július 12)

A Sky megszünteti a zenei TV csatornáit?

A Sky felvetette, hogy újra megvizsgálja a jövőjét a három zenei csatornának
(The Amp, Scuzz és Flaunt) és ezzel egyidőben a zenei csatornák vezetőjét,
Jo Wallace-t áthelyezi a Sky One vezető műsorszerkesztőjévé. Bármely zenei
csatorna bezárása a szolgáltató visszavonulását jelezheti a rivális MTV-vel
és Emap-al szemben a fizetős TV zenei piacán. Wallace áthelyezése a Sky
One-hoz arra utal, hogy a szórakoztató csatorna megpróbálja megszerezni a 16
és 34 év közötti hallgatóságot. (Július 11)

A BBC interaktív olimpiai szolgáltatása

A BBC bejelentette az olimpiai játékok legnagyobb közvetítését, 250 órányi
athéni közvetítés plusz több mint 1000 óra interaktív nyári olimpiai TV
szolgáltatás. A Sky Digital nézői négy tetszőleges helyről nézhetik a 37
eseményt. A Freeview használói két tetszőleges esemény közül választhatnak.
A BBC internetes oldalán a bbc.co.uk/olympics oldalon a britt nézők jó
minőségben élőben nézhetik a munkaasztalukon is. (Július 11)

A Chart Show TV új csatornát indít

Új szabadon fogható zenei csatornát indít a Chart Show a Sky-on B4 It's A
Hit néven júliusban. Este 8-tól reggel 6-ig fog megjelenés előtti számokat
sugározni minden nap. A csatorna kísérleti adása már fogható a 3781-es
csatornán 11.426 GHz/V frekvencián (SR 27500, FEC 2/3). (Július 11)

Rapture TV felfüggesztette adását

A klub és ifjúsági adó, a Rapture TV ideiglenesen eltűnt a Sky Digital-ról.
A csatornát megvásárolta egy új szolgáltató miután a lehetséges pénzügyi
partnerrel folytatott tárgyalások sikertelenül zárultak. A csatorna ezen a
héten ismét fogható. (Július 10)

Új reklám TV-csatorna indul

Új szórakoztató csatorna fog különféle reklámokat sugározni ettől a héttől.
Az Advert Channel nem egy vásárló csatorna, hanem a reklámokat "mint a
szórakoztatás egy formáját, kultúrális és művészi szempontból" sugározza. A
műsor része az Ad Chat, egy társalgó műsor a reklámokról, Advert Focus,
reklámok elemzése, Adverts for You, közkedvelt reklámok és az Adverts Today,
a reklámok készítése. (Július 12)

Elstein 500 millió fontot ajánlott a Hallmark Channel-ért

A Channel Five hajdani vezetője, David Elstein megerősítette érdekét a
Hallmark Channel megvásárlásában feltételezhetően 500 millió fontért. Ha az
ajánlat sikeres, akkor Elstein kezébe kerül a britt Hallmark Channel és
egységei több mint 120 országban. Az ajánlat tartalmazza még a csatorna
filmjeinek könyvtárát is, több millió font értékben. A Hallmark Channel, a
Hallmark Entertainment tulajdona, amit a Crown Media üzemeltet értesülések
szerint ajánlatot kapott a Sony-tól is és érdeklődik a News Corporation, a
Disney, a Turner, a Time Warner, a Saban és az MGM is. Az ajánlatokat július
végéig lehet benyújtani, de a végső döntést ősszel hozzák meg. (Július 10)

A BBC 10 órai hírei interaktívabbak lesznek

A BBC egy új és nagyobb interaktív szolgáltatást mutat be vezető
hírműsorában, a BBC Ten O'Clock News-ban. Az ősszel induló műsor hosszabb
interjúkat és extra háttérinformációkat nyújt a nézőknek a napi
eseményekről. Richard Sambrook a BBC News rendezője szerint: "A BBC News
hallgatói szerint több információt szeretnének a napi eseményekről. A Ten
O'Clock News Extra mélyebben ellátja ezt az igényt és segíti új hallgatók
megszerzését". (Július 11)

2005 elején indul a Teachers TV

David Miliband oktatási miniszter 20 millió angol fontot adott egy államilag
finanszírozott digitális TV csatorna létrehozására, amely a tanároknak szól.
Egy hosszú folyamat részeként, beleértve az ezévi korábbi tárgyalásokat is,
a kormány zöld utat adott a csatorna és kísérő internetes oldala indulásának
2005 elején. "A Teacher TV egy szabad forrás lesz az iskolák és a tanárok
számára. Segít a továbbképzésben és a kutatásban, független kutatások
alapján pedig időt takarít meg a tanároknak az osztálytermekben új ötletek,
források bemutatásával", mondta a szószóló. (Július 11)

Teletext játékok indulnak a Sky Digital-on

A Sky nézői egy új interaktív játék-szolgáltatást érhetnek el a távirányító
teletext gomb megnyomásával a 4-es csatornán. Többképernyős játékokat kínál,
mint pl. gyümölcs-gép típusú játékok (félkarú rabló - a fordító) és
virtuális lóverseny. Bátorítja a résztvevőket, hogy regisztráljanak és
játszanak a teletext más területein is, mint pl. analóg TV-n, DTT-n és az
Interneten. A 4-es csatornán lévő teletext tartalmaz még műsor információt,
híreket, üzleti sport, időjárás és utazás, versenyek, lottó eredmények,
plusz társkereső szolgáltatást is a nézőknek, hogy küldjenek és
válaszoljanak személyes apróhirdetéseikre. (Július 9)

Forrás:http://www.solsat.com

 

A Tv 2 új csatornát indít

Írta: postatib, 2004. Július 20, Kedd12:46

 

Újabb nagyágyú, a Tv 2-tulajdonos SBS is tovább terjeszkedik a magyarországi televíziós piacon - tudta meg a Világgazdaság. A luxemburgi médiabirodalom nőket megcélzó adót indít. A kábelszolgáltatók nem bírnak a dömpinggel.



Új, magyarországi tévécsatorna indítását tervezi Európa második legnagyobb televíziós társasága, az SBS Broadcasting. A Tv 2 jelenleg 10 televíziót működtető luxemburgi tulajdonosa elsősorban a nőknek szóló adót tervez. A MIP Tv-nek a nemzetközi televíziós program piacáról származó információi szerint az SBS 19 és 24 óra között ötórás műsorsávban indítaná el csatornáját.

Kereszty Gábor, az MTM-SBS Rt. vezérigazgatója, aki lapunknak nem kívánta kommentálni a terveket, korábban Cannes-ban úgy nyilatkozott: a tévé egy olyan nemzetközi kábelcsatornán indulna el, amely már most is elérhető Magyarországon. Egyes hírek szerint egy gyermekadó - elképzelhető, hogy a Fox Kids - jöhet szóba a sugárzás színhelyeként. Az adó teleregényeket, szappanoperákat és életstílusprogramokat sugározna.

A vezérigazgató jelezte azt is, hogy a csatorna a háztartási cikkeket forgalmazó hirdetőknek nagyobb platformot biztosítana, hiszen elsősorban a hölgyek vásárolnak ilyen típusú termékeket. Annak érdekében, hogy eleget tegyenek a műsorszolgáltatási licencükben szereplő feltételeknek, valamelyik szomszédos országból lőnék fel műholdra a jelet.

Hasonló módon kezdett terjeszkedésbe nemrég az RTL is. Az M+ és az F+ kábelcsatornát az RTL Klub egyik tulajdonosa, az IKO Production Kft. romániai leányvállalata, az IKO Romania S. r. l. indította el ez év januárjától. Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója az üzleti együttműködés indokaival kapcsolatban hangsúlyozta: a televíziós piac változik, az országos sugárzású televíziók pedig minden évben egy százalékot veszítenek pozíciójukból.

Az SBS meglévő tévétársaságai mellett további, nyugat-európai expanzióra is készül. Markus Tellenbach, az SBS vezérigazgatója nemrég jelezte: nagyon komolyan vizsgálják a terjeszkedési lehetőségeket Német- és Spanyolországban is. Ugyanakkor a felmerülő kelet-európai expanziós lehetőségekre reagálva közölte, az SBS marad Nyugat-Európában.

Az már biztosnak tűnik, hogy szeptemberben két új televízió is indul. Sport 2 néven a Sport 1 Tv indít új adót, a Filmmúzeumot működtető társaság pedig a főzésről szóló televízióval jelentkezik.

A csatornadömpingnek azonban gátja lehet, hogy a legnagyobb kábelszolgáltatók kínálata már telített, csak abban az esetben tudnak az analóg technika segítségével új adókat beilleszteni, ha a meglévőek táborát szűkítik.

A tervezett új csatornák miatt a legnagyobb kábelszolgáltatónál, a UPC-nél már jelezték (VG, 2004. június 9.), hogy 2005-ben várhatóan megkezdik a digitális műsortovábbításra való áttérést.

Az IHM elsősorban a digitális földfelszíni sugárzást (DVB-T) támogatná. A múlt héten az ORTT engedélyezte, hogy a három közszolgálati csatorna (MTV, M2, Duna Tv) adását kísérleti jelleggel digitálisan is továbbítsa a fővárosban és környékén az Antenna Hungária. Ez első lépése a tárca DVB-T-kezdeményezésének, amely szerint 2012-re váltaná fel teljesen a mostani analóg rendszert egy 25-30 csatornát tartalmazó digitális csomag.

A földfelszíni digitális műsorszórás bevezetésével foglalkozó szakmai előterjesztés már elkészült a kormány számára. A kabinet azonban egyelőre nem tárgyalt a lehetőségekről.

forrás: Világgazdaság Online

 

RTL Klub - túl agresszív rajzfilm
[2004.06.18. 10:06]

Rajzfilmsorozat miatt kell félórás adásfelfüggesztést tartania az RTL Klubnak.

Az ORTT azért büntette meg a kereskedelmi csatornát, mert a délelőttönként sugárzott YuGiOh című rajzfilmsorozatot a tévé az I. kategóriába sorolta, így az korhatár nélkül megtekinthető minősítést kapott. A testület állásfoglalása szerint a vizsgált műsor a 12 éven aluli nézőkben félelmet kelthet, illetve azt koruknál fogva nem érthetik meg vagy félreérthetik, így azt a II. kategóriába kellett volna sorolni. Az indoklás szerint a cselekményvonal bonyolultsága és a történet dramaturgiai felépítése miatt a sorozat nem kifejezetten a kisgyermekek számára készült.

Ráadásul a vizsgált epizódok többsége bőven tartalmaz olyan elemeket, amelyek a szülői felügyelet nélkül televíziózó gyermekekre nagy valószínűséggel ártalmas hatást gyakorolnak, miután a fegyverek használata, a fenyegető beszéd, a hanghatások, valamint a speciális effektusok a fenyegetettség érzetét kelthetik a fiatalabb nézőkben. Az ORTT szerint ezek a jelenetek nemcsak az aktuális agressziószintet növelik, hanem rászoktatják a gyermekeket arra, hogy később is ilyen típusú, agresszióval telített műsorokat keressenek.

A szabálysértés miatt az RTL Klubon június 19-én szombaton, fél kilenctől kilencig el kell sötétíteni a képernyőt.

 

 

 

Többet hallgatjuk majd a digitális rádiót?

Írta: postatib, 16:19:39


A BBC és a RAB közös felmérést készített a digitális rádió várható hatásairól. A felmérés eredménye szerint a digitális rádió terjedése nyomán öt év alatt 10 százalékkal növekedhet a rádióhallgatás, írja a Médiainfó.


A RAB szerint a technológiai fejlesztések és a választék bővülése a hallgatói létszám növekedését vonják maguk után. A kutatás szerint az is fontos tényező lehet a növekedésben, hogy egyre több rádiózásra is alkalmas eszköz van forgalomban (lásd például a mobiltelefonokat).

"A digitális rádió mind a hirdetők, mind pedig a hallgatók számára többet tud adni, ami kétségtelenül a médium további térhódításához fog vezetni. Nagyon izgalmas időszaknak néz elébe mind a kereskedelmi szektor, mind pedig a BBC" - mondta Michael O'Brien a RAB részéről.

Hullámvadász

 

Fórum: Szóljon hozzá a cikkhez!

 

Digitális televíziózás itthon és az unióban

Írta: postatib, 14:56:48


A digitális televíziózás jóval többet ígér a hagyományos értelemben vett televíziózásnál: segítségével egy komplex szolgáltatásokkal és különböző információs csatornákkal megspékelt hálózathoz csatlakozhat a jövő "nézője".


Az ETSI (Európai Távközlési Szabványügyi Intézet) által 1997-ben elfogadott szabvány rögzíti a technológia műszaki paramétereit. A digitális sugárzás lényegében a sugárzási tartomány jobb kihasználását teszi lehetővé, vagyis egy analóg tévéadás helyett 4-6 digitális adás sugározható. A sugárzási spektrum jobb kihasználásával több program adására nyílik lehetőség, illetve csatornák szabadíthatóak fel más szolgáltatások számára. Az adást egységesen MPEG-2 technológiával kódolják, s ez nagyban leegyszerűsíti az egyes adóállomások közti ?adatcsomagok? cseréjét.

A digitális jel vételére alkalmas televíziókészülékek, az ún. IDTV-k (integrált digitális televízió) néhány éve jelentek meg a piacon. A hagyományos tévék egy set-top-box névre keresztelt szerkezettel lesznek alkalmasak a digitális adás vételére; ez alakítja át a sugárzott digitális jeleket analóggá. A set-top-boxok Nyugat-Európában 200 eurótól szerezhetőek be, de egyes országokban ? mint például Olaszországban - az állam támogatja a technológia elterjedését, ezért 50 euróért is van jelátalakító. Forgalomba kerültek már olyan számítógépbe való kártyák is, melyek képesek a PC-n is megjeleníteni az adást.

A felhasználó a technológiai akadályokat leküzdve kiváló minőségű képhez, valamint sztereó vagy dolby surround minőségű hanghoz jut; ezen kívül a műsorok akár több nyelven vagy különböző nyelvű feliratozással is élvezhetőek. A sugárzás része egy minden műsorszámról részletes információkat nyújtó menü, amely segíti a néző eligazodását. A digitális adás lehetővé teszi a kifogástalan adás vételét a mozgó járműveken (autó, vonat, stb.) is.

A szolgáltatóknak is jelentős változásokat hoz az új technika, hiszen szinte korlátlan számú, országos lefedettségű adó sugárzása indulhat meg. A digitális adás révén lehetőség van az egyes adások kódolására, tehát minden vevőkészülékre külön meg lehet határozni, hogy az mely csatornacsomagok vételére jogosult. A digitális televíziózás korában multimédiás és hatékony távoktató rendszerek megjelenése várható, hiszen a tévéadások mellett gyors adatátvitelre is lehetőség lesz.

Az első digitális földi sugárzást 1998-ban indították Nagy-Britanniában, de a valódi felfutás 2003-ban indult meg szerte Európában. Elemzők szerint tíz-tizenöt éven belül megszűnik majd az analóg adás. A technológiához szükséges frekvenciakiosztás még nem történt meg az Európai Unióban, tervezett időpontja a 2005-ös év lesz, de a legtöbb tagállam nem várja meg ezt az időpontot a digitális adás elindításával. Hollandiában már teljes a lefedettsége az új megoldásnak, de például Berlinben és környékén tavaly nyár óta kísérleti jelleggel leállították az analóg adás sugárzását.

Magyarországon az Antenna Hungária 1999 júliusában kezdte meg a kísérleti adás sugárzását a Széchenyi-hegyi adótoronyból, s ennek keretein belül fogható 2001 októberétől a MTV, az M2 és a Duna Televízió adása. Az első vidéki DVB-T telephely Kabhegyen 2002-ben startolt, de az idei év végére tervezik egy 10 programot tartalmazó free-to-air (szabadon fogható) csomag teljes budapesti adását, mely elengedhetetlen az országos lefedettséghez szükséges kísérletek elvégzéséhez.

Folk György HvG.HU

 

 

XtraMusic

Írta: postatib, 13:08:35


A P-Sat Hungary Kft. megkezdte a XtraMusic szolgáltatás értékesítését. 47 tematikus zenei csatorna napi 24 órában ontja a legjobb zenéket természetesen HIFI minőségben.


Az XtraMusic célközönsége: éttermek, szállodák, panziók, áruházak, intézmények és igényes zeneszeretők.

A szolgáltatás digitális műholdvevővel vehető igénybe. A rendszer az alábbi infókat is kijelzi
SONG: Az éppen lejátszott zeneszám címe
ARTIST: Az előadó neve
ALBUM: Az album címe amelyről kiválasztottuk a zeneszámot
COMP: A zeneszerző neve

A szolgáltatás kipróbálható a P-Sat Hungary Kft irodájában (Budapest XIV. Ilka u. 31. tel: 801-9171)

 

Fórum: Szóljon hozzá a cikkhez!